راهیابی ۳۹۳ اثر خوشنویسی به مرحله دوم داوری جشنواره خوشنویسی آیات

مدیر اجرایی جشنواره خوشنویسی آیات گفت: مرحله اول داوری آثار رسیده به جشنواره خوشنویسی آیات برگزار شد.

پاپان مرحله اول داوری آثار جشنواره خوشنویسی آیاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد تقی کاظمی نسب   گفت: مرحله اول داوری آثار جشنواره خوشنویسی آیات در ۵ رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ عربی، نسخ ایرانی و ثلث عادی با حضور اعضای هیئت داوران برگزار و برای داوری مرحله دوم مشخص شدند.

وی گفت: از هزار اثر رسیده به جشنواره خوشنویسی آیات ۳۹۳ اثر به بخش دوم داوری راه پیدا کرد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: از ۳۹۳ اثر راه یافته به داوری نهایی،۱۹۱ اثر برگزیده نستعلیق، ۱۴ اثر برگزیده نسخ عربی،٣٦ اثر برگزیده ثلث عادی، ۶۱ اثر برگزیده نسخ ایرانی و ۹۱ اثر برگزیده شکسته نستعلیق است.

وی افزود: زمان مراسم اختتامیه این جشنواره و تجلیل از صاحبان آثار برتر که داوری آن با حضور استادان برجسته این رشته بر گزار شد متعاقبا اعلام خواهد شد.

محمد تقی کاظمی نسب گفت: داوری نهایی آثار راه یافته به جشنواره خوشنویسی ۱۷ فروردین ماه برگزار می‌شود که هنرمندان برگزیده داوری مرحله اول تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ فرصت دارند اصل اثر تذهیب شده خود را به دبیرخانه ارسال نمایند

وی افزود: از میان آثار رسیده به دبیرخانه ۳۰ اثر خوشنویسی قوی از هنرمندان ارسال شد که متاسفانه بدلیل عدم مطابقت با موضوعات جشنواره از سوی دبیرخانه مورد پذیرش قرار نگرفت.

دبیراجرایی جشنواره خوشنویسی آیات گفت: بادقت و مراعات عدالت ونظارت، آثار در مرحله اول داوری انتخاب شده است.

محمد تقی کاظمی نسب هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و تولید آثار خوشنویسی قرآنی دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا این جشنواره را به صورت کاربردی برگزار کنیم و به همین دلیل بر تولید آثار قرآنی در قالب خوشنویسی تاکید داریم تا ضمن حمایت از هنرمندان این عرصه، آثار تولیدشده را در سطح شهر به نمایش بگذاریم.
 
انتهای پیام//ا.س
 

پاپان مرحله اول داوری آثار جشنواره خوشنویسی آیات

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.