سرمایه گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری خارجی در خراسان رضوی

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: امسال ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی با مشارکت شرکت‌های فرانسوی و چینی در این استان انجام شده است.

سرمایه گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری خارجی در خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان در دیدار تعدادی از تجار و سرمایه گذاران هندی افزود: خراسان رضوی محور ترانزیت کالا به افغانستان و آسیای مرکزی است و وجود بیش از ۴۴ ماده معدنی در آن موجب رشد قابل توجه صنایع معدنی آن شده است و در حوزه‌های معدنی مانند مس، فولاد، سیلیس و فراورده‌های معدنی آماده همکاری با تجار و سرمایه گذاران هندوستان هستیم.

وی تصریح کرد: سالانه ۶۵۰ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز خانگیران سرخس این استان تولید می‌شود که ۳۵۰ هزار تن آن به مصرف داخلی رسیده و ۳۰۰ هزار تن نیز صادرمی شود.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: بیش از ۶ هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی داریم و در صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش و موکت و صنایع خودرو برخی محصولات کشاورزی از جمله زعفران، پسته و گیاهان دارویی رتبه‌های ممتاز را در کشور به دست آورده ایم.

رئیس هیات اقتصادی هندوستان هم در این دیدار گفت: علاقه برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری خراسان رضوی داریم و این سرمایه گذاری می‌تواند در قالب ساخت هتل پنج ستاره، مراکز خرید و تفریحی و همکاری با شهرداری مشهد باشد.

راج شاه' افزود: مدیریت پسماند و تصفیه آب به روش پلاسما، صنایع معدنی و گوگرد، رنگ سازی و تولید رنگدانه نیز از دیگر بخش‌های مورد علاقه سرمایه گذاران هندی در ایران است.

وی با ابراز علاقه به ایران تصریح کرد: برای سرمایه گذای در ایران علاقه بسیار داریم و در صورت رفع دیوان سالاری و فراهم شدن اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری، امضای قرارداد همکاری به سرعت انجام خواهد شد.

انتهای پیام//ف. غ

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.