سالاری مطرح کرد؛

شهرداری لیست املاک و اراضی‌ فروشی را به شورا بیاورد

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری برای یک بار لیست املاک و اراضی‌ای را که قصد فروش آن‌ها را دارد به شورا بیاورد تا شاهد فروش املاک ارزشمند نباشیم.

شهرداری لیست املاک و اراضی‌ فروشی را به شورا بیاوردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه باید نسبت به ارائه لیست املاک و اراضی‌ قابل فروش شهر تهران به شورا اقدامات لازم انجام شود، اظهار کرد: اعتراض‌ فرمانداری نسبت به این موضوع دلیل قانونی ندارد و فرمانداری تهران هیچ دلیل قانونی برای اعتراض به مصوبه شورا در خصوص الزام شهرداری تهران به ارائه لیست املاک ارائه است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نامه فرمانداری تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق‌ به مصوبه بودجه سال 97 شهرداری افزود: پیشنهاد الحاقی‌ به بند (ج) تبصره 20 لایحه بودجه 97 از سوی تعدادی از اعضا مطرح شد و به تصویب اعضای شورای شهر مبنی بر مکلف شدن شهرداری به ارائه لیست املاک و اراضی شهر که قصد فروش آن را دارد رسید‌.

سالاری با بیان اینکه اکنون آیین‌نامه معاملاتی سازمان املاک و مستقلات‌ شهرداری به تأیید شورای شهر نرسیده است، تصریح کرد: به موجب اختیاراتی که شهرداری دارد حتی دادستانی‌ هم نتوانسته‌ به موضوع واگذاری املاک به اشخاص‌ حقیقی و حقوقی در دوره مدیریت گذشته ورود پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به موجب قانون شوراها تأیید فروش‌، مقاطعه‌، اجاره و استیجاره‌ که به نام شهر و شهرداری است، باید به تصویب‌ شورا برسد‌ و ما به دلیل وظیفه‌ای که داریم تصمیم‌ گرفتیم تا شهرداری لیست املاک را ارائه دهد.

وی با اشاره به ماده 80 قانون انتخابات شوراها افزود: بر این اساس در صورتی که مصوبات شورا با قوانین و مقررات کشور مغایر باشد یا خارج از حدود وظایف و اختیارات شورا باشد، فرمانداری می‌تواند با ذکر مورد و استدلال اعتراض‌ خود را به اطلاع شورا برساند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در اعتراض به فرمانداری هیچ استدلال و ذکر موردی مبنی بر مغایرت این مصوبه با قانون نیامده است و صرفاً روند درآمدزایی را کند می‌کند.

عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه هدف ما شفاف‌سازی است، گفت: اساساً کمیسیون تطبیق‌ چنین وظیفه‌ای ندارد و این وظیفه‌ شورا است و هدف ما کند کردن روند درآمدزایی نیست‌.

سالاری تصریح کرد: شهرداری یک بار لیست‌ املاک را به منظور بررسی به شورا بیاورد تا شاهد فروش املاک ارزشمند شهر نباشیم‌.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما قفل کردن شهرداری تهران نیست،گفت: این مصوبه جلوی رانت و فساد را می‌گیرد و موجب شفاف‌سازی خواهد شد، لذا تقاضای ابقای‌ مصوبه‌ شورا را داریم.

گفتنی است؛ پس از پیشنهاد سالاری اعضای شورا به ابقای‌ مصوبه شورای شهر تهران رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/

صحبت‌های عضو شورای شهر تهران در پنجاه و سومین جلسه شورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار