باقری مطرح کرد:

القای نشاط به دانش آموزان با المپیادهای درون مدرسه‌ای

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اهمیت نشاط در مدارس، برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای را عاملی برای کمک به ارتقاء این هدف دانست.

القای نشاط به دانش آموزان با المپیادهای درون مدرسه‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در مراسم اختتامیه المپیاد درون مدرسه‌ای که صبح امروز در دبیرستان البرز برگزار شد، اظهار کرد: هر فردی هنگامی که دچار فقر حرکتی می‌شود و وضعیت نامناسب جسمانی داشته باشد، ورزش را در برنامه‌های خود قرار می‌دهد اما این روند باید تداوم داشته باشد و به طور مقطعی به آن نگاه نکنیم.
وی با بیان اینکه استمرار در هر کاری لازمه موفقیت در آن است، افزود:در فرآیندهای ورزشی هم مانند برنامه ها علاوه بر دوره‌های تخصصی و استاد، پشتکار در اجرای برنامه مهم است و نباید از طی شدن مسیر ناامید شد.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران دبیرستان البرز را یکی از الگوهای مناسب در حوزه علمی و ورزشی دانست و گفت: این مدرسه می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر مدارس در نظر گرفته شود.

حفظ شادابی دانش آموزان دلیل حذف آزمون‌های دوره ابتدایی

باقری به موضوع حذف آزمون‌ها در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: این آزمون‌ها برای حفظ شادابی و نشاط دانش آموزان حذف می‌شوند تا آن‌ها به جای نتیجه‌گرا بودن لذت یادگیری را بچشند که در کنار حذف آزمون‌ها توجه به برنامه‌های ورزشی به توسعه این شادابی کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: المپیاد درون مدرسه‌ای در دوره متوسطه اول و دوم که دانش آموزان بیشتر درگیر مسائل آموزشی می‌شوند اثر بخش بوده است تا به شادابی نشاط آن‌ها کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران، یادآور شد: باید در تمامی دوره‌های تحصیلی موضوع آموزش در کنار حفظ شادابی و نشاط دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد تا لذت یادگیری از دانش آموزان صلب نشود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار