تصویب بودجه شهرداری تبریز در سال ۹۷

شهردار تبریز گفت:لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری تبریز با مبلغ ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

تصویب بودجه شهرداری تبریز در سال ۹۷به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهین‌باهر شهردار تبریز در گفتگوی تلویزیونی گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری تبریز با مبلغ ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که ۴۰ درصد از این بودجه به صورت جاری، ۵۲ درصد به عمران و ۸ درصد (یعنی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان) به بدهی سال‌های گذشته برای پرداخت در سال آینده اختصاص یافته است.

شهردار تبریز عدالت محوری و توسعه یکنواخت را مبنای بودجه ۹۷ اعلام کرد و افزود: به همین منظور، ۳۰۰ میلیارد تومان از درآمد مناطق برخوردار، برای توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار اختصاص یافته است.

شهین‌باهر از احداث ۲۰ زمین فوتبال و ۱۰ پارک محله‌ای در محلات حاشیه‌نشین در برنامه و بودجه سال ۹۷ خبر داد و گفت: با ایجاد این فضا‌ها در بافت‌های متراکم علاوه بر ایجاد نشاط و تفریح عمومی، در مواقع بروز بحران، مدیریت آن، اسکان و امداد هم موثر خواهد بود.

وی اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به پدافند غیرعامل، مقابله با بحران، توسعه خدمات ایمنی و تجهیز ایستگاه‌ها و امکانات آتش‌نشانی را از طریق فروش اوراق مشارکت مردمی، از دیگر برنامه‌های مهم بودجه سال ۹۷ برشمرد.

شهردار تبریز افزود: مطابق بودجه سال آینده، طرح‌های مسیرگشایی ۵۸ درصد افزایش یافته است که می‌تواند زمینه مناسبی برای نوسازی و افزایش ارزش افزوده محلات و مناطق باشد.

شهین‌باهر با اشاره به این که در بودجه ۹۷ به رویداد تبریز ۲۰۱۸ نگاه ویژه‌ای شده است، اظهار داشت: ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل زیرساخت و فضا‌های گردشگری همانند مقبره‌الشعرا، میدان آذربایجان، ربع‌رشیدی، دوکمال، میدان سامان، میدان صاحب‌آباد، طرح‌های بازار و پیاده‌راه آن و همچنین برگزاری مراسم ملی و بین‌المللی این رویداد در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: با تکمیل طرح مقبره‌الشعرا به وسعت ۱۰ هزار مترمربع و مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز به وسعت ۲۴ هزار مترمربع، در مجموع ۳۴ هزار مترمربع به فضای فرهنگی و هنری شهر افزوده می‌شود که توسعه کم‌نظیری در سرانه فضای فرهنگی شهر محسوب می‌شود.

شهردار تبریز افزود: نگاه ویژه‌ای هم به طرح قطار شهری تبریز داریم و اعضای شورای اسلامی شهر هم همسو با این نگرش، بر اتمام خط یک آن در سال آینده با برآورد ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم تاکید دارند که سعی داریم این رقم را از محل درآمد‌های شهرداری و فروش اوراق مشارکت تامین کنیم.

شهین باهر در ادامه گفت: ۴۲۰ میلیارد دلار فاینانس، معادل ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای خط دوم قطار شهری در دست خریداری است که با تحقق آن، راه‌اندازی نیمی از خط دوم عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی هم در بودجه ۹۷ لحاظ شده است افزود: ۱۴۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس پیش‌بینی شده است.

به گفته شهردار تبریز در بودجه سال آینده برخی موضوعات زیست‌محیطی به ویژه آلودگی هوا، توسعه فضای سبز و اجرای برخی رویکرد‌های فرهنگی در حوزه آموزش شهروندی هم پیگیری می‌شود.

شهین باهر یادآور شد: ۸۰ درصد از درآمد‌های شهرداری به کد‌های ساختمانی، صدورپروانه، پرونده‌های ماده ۱۰۰ و تغییرات کاربری و ۲۰ درصد هم به درآمد‌های پایدار شامل عوارض نوسازی، پسماند، خودرو، مشاغل، مالیات بر ارزش افزوده و اجاره‌بهای املاک شهرداری مربوط است.

شهردار تبریز در پایان به رعایت شاخص‌های اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده با سرلوحه قرار دادن اصل صرفه‌جویی، ۱۲ درصد از هزینه‌های جاری را کاهش داده ایم.

 

انتهای پیام/ش

۱۸۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل زیرساخت و فضا‌های گردشگری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.