لزوم استفاده روزافزون از سوخت‌های تجدیدپذیر

رییس پارک علم و فناوری خوزستان بر لزوم استفاده روزافزون از سوخت‌های تجدیدپذیر تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بابک مختاری، رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: با افزایش قیمت نفت، کشورهایی که مصرف بنزین بالایی داشتند شروع کردند به برنامه‌ریزی‌های متعدد برای کاهش استفاده از این انرژی که یکی از این برنامه‌ها کاهش مصرف سوخت بود و به مرور زمان مصرف سوخت اتومبیل‌ها را از 12 لیتر به 4 و 5 لیتر رساندند.

وی بیان داشت: یکی ازفرضیه‌هایی که پشت افزایش قیمت نفت از سال 2006 تا 2014 بوده این است که غرب و کشورهایی که بیشترین مصرف انرژی را داشتند به دنبال این بودند که توسعه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، اقتصادی شود و بعد از گران شدن قیمت سوخت‌های فسیلی، سرمایه‌گذاری در این بخش در دنیا افزایش یافت.

وی افزود: ما باید این موضوع را در نظر بگیریم و یک آینده‌نگری برای کشور و به ویژه استان خوزستان در این حوزه داشته باشیم.

مختاری گفت: "درخت خورشیدی" محصول ساخته شده توسط "شرکت الکترو مکانیک فرپاک" آن را حاصل تلاش‌های خودشان دانست که با پول دولتی و وام با بهره بالا امکان ایجاد کار و اشتغال فراهم نیست مگر اینکه ارزش افزوده بالایی داشته باشد. ورود به حوزه انرژی‌های خورشیدی برای ما خیلی واجب است، با توجه به اینکه در کشور مزیت‌های خوبی در این حوزه داریم و باید ورود جدی به این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: ابتدا ما باید با ادبیات این موضوع آشنا شویم؛ ادبیاتی که می‌گوید انرژی خورشیدی چه هست و چه کاری می‌توان با آن انجام داد؟ و بعد بیاییم و ضمن آشنایی با تجهیزات و تعمیر و نگهداری آن‌ها، به فعالیت در این حوزه بپردازیم. کسانی که وقت و سرمایه‌شان را در این حوزه صرف می‌کنند در آینده‌ای نزدیک به شیوه خوبی، هزینه آن‌ها برخواهد گشت.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان داشت: تا قبل از اینکه نفت استخراج شود روغن الئو به عنوان اصلی‌ترین منبع چراغ‌های روشنایی در آمریکا استفاده می‌شد. سپس زغال‌سنگ به عنوان منبع اصلی انرژی قرار گرفت و بعد هم با کشف نفت، زغال‌سنگ کنار رفت و نفت به عنوان منبع اصلی انرژی مورد استفاده قرار گرفت و حالا با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باید شاهد افول دوران نفت باشیم.

انتهای پیام/م

چشم‌انداز کشورهای توسعه‌یافته کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی است

برچسب ها: اشتغال ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.