پسماند تهدیدی برای سلامت محیط زیست

دست کم 50 تن پسماند در طول شبانه روز در اصفهان تولید می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در بین انواع مختلف پسماند های خانگی؛ پزشکی؛ کشاورزی و ویژه، پسماند پزشکی و ویژه از حساسیت بیشتری برخوردار است و تبعات زیست محیطی در پی دارد  و به رغم تمام تلاش های صورت گرفته در حوزه پسماند؛ اما هرروز شاهد تولید بیشتر آن در استان اصفهان هستیم.

سید رحمان دانیالی گفت: 6 کارخانه کمپوست استان اصفهان که در  شهرستان های اصفهان، کاشان؛ فلاورجان و نجف آباد قرار دارد ماهانه حدود 62 هزار تن زباله دریافت و تبدیل به کود کمپوست می کند.

به گفته وی اصفهان در زمینه آموزش و فرهنگ سازی برای پاکسازی محیط زیست از هرگونه آلودگی پیشتاز است که این امر سبب شده تا واحد های تولیدی استان اصفهان نسبت به استان های دیگر کشور بهتر و بیشتر برای پاکسازی محیط زیست گام بردارند که در این زمینه از 5 واحد تولیدی در استان اصفهان تقدیر شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان شمار روزهای سالم تا 13اسفند امسال را 256 روز اعلام کردکه نسبت به سال گذشته 40 روز کاهش نشان می دهد.

دانیالی معتقد است:  70 درصد آلودگی هوا به خاطر خودرو ها است و این در حالی که سالانه حدود 255 هزار خودرو در استان اصفهان شماره گذاری می شود  که باید همگان برای پاکسازی محیط زیست فکری بیندیشند.

وی  در پایان گفت: برای رسیدن به کشور توسعه یافته باید شهروندان توسعه یافته داشته باشیم که این مهم با فرهنگ سازی محقق خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.