جایزه 5 میلیون دالری آمریکا در ازای دریافت اطلاعات از رهبران طالبان پاکستان

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در ازای اطلاعات درباره ملا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستان، پنج میلیون دالر پاداش تعیین کرده است.

جایزه 5 میلیون دالری آمریکا در ازای دریافت اطلاعات از رهبران طالبان پاکستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در ازای اطلاعات درباره ملا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستان، پنج میلیون دالر پاداش تعیین کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای همچنین اظهار کرد که در ازای اطلاعات درباره «عبدالوالی»، رئیس یک تشکیلات وابسته به طالبان و «منگال باغ»، رئیس یک گروه تروریستی متحد با طالبان که به حمله به کاروان نظامی ناتو متهم شده نیز سه میلیون دالر پاداش تعیین کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اذعان کرد: دلیل تعیین این پاداش‌ها در ازای اطلاعات درباره این سه رهبر گروه‌های تروریستی این است که آنان برای پاکستان و ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان، تهدید محسوب می شوند.

این وزارت افزود: هر یک از این افراد اقداماتی تروریستی انجام داده‌اند که امنیت آمریکا و شهروندان این کشور را به طور جدی تهدید کرده‌ است.

به نوشته ایسنا، انتشار این بیانیه از جانب وزارت امور خارجه آمریکا در حالی صورت گرفت که تهمینه جانجوا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان برای مذاکره با مقامات آمریکایی درباره گسترش همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و استراتژی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای پایان دادن به جنگ در افغانستان، از واشنگتن دیدار کرد.

واشنگتن و کابل، پاکستان را برای پناه دادن به نیروهای طالبان افغانستان و نیروهای شبکه حقانی متهم می‌کنند. اسلام‌آباد این ادعا را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار