حمیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ایمن‌سازی فضا و تجهیزات ورزشی مدارس در اولویت است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش از توجه و تخصیص بودجه به ایمنی فضا و تجهیزات ورزشی مدارس خبر داد.

ایمن‌سازی فضا و تجهیزات ورزشی مدارس در اولویت استمهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توجه به ایمنی مدارس و فضاهای ورزشی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما ایمن‌سازی مدارس و فضاها و تجهیزات ورزشی است که برای این منظور بودجه‌ای هم پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: بیشترین تمرکز ما بر ایمن‌سازی و استاندارد بودن تجهیزات ورزشی است و سعی داریم در مواردی همچون دروازه و تور والیبال و موارد دیگر از این قبیل که میزان خطر بالاست؛ استانداردی در مدارس به کار گیریم تا کمترین آسیب را شاهد باشیم.

حمیدی تصریح کرد: ممکن است در مواردی مشاهده شود که مدارس فضا و تجهیزات ورزشی ایمنی ندارند اما نکته قابل توجه این است که در جهت ایمن‌سازی در حال فعالیت هستیم و این روند در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

تخصیص اعتبار 24 میلیارد تومانی برای بهبود وضع فضای ورزشی مدارس

وی از تخصیص 24 میلیارد تومان بودجه به استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر این مبلغ برای تأمین تجهیزات و فضای ورزشی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد که مبلغی قابل قبول برای این منظور محسوب می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره زمان ایمن‌سازی تمامی مدارس کشور از نظر تجهیزات و فضای ورزشی بیان کرد: 107 هزار مدرسه در کشور داریم که تحقق این هدف برای این تعداد مدرسه زمان‌بر خواهد بود و باید به این مسئله هم توجه داشته باشیم که برخی از موارد نبود ایمنی ناشی از کمبود امکانات مدرسه نیست بلکه به فضا و شرایط محیطی وابسته است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار