سفراستاندارمرکزی به محلات و کاشت نمادین درخت

استاندار مرکزی در سفر به محلات به صورت نمادین یک اصله در خت کاشت.

سفراستاندارمرکزی به محلات و کاشت نمادین درخت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛در سومین روز از هفته منابع طبیعی آقازاده استاندار استان مرکزی در سفر به شهرستان محلات ضمن کاشت نمادین یک اصله نهال در اداره منابع طبیعی شهرستان محلات طی بازدید از این اداره در جریان روند کاشت ۲۵ هزار اصله نهال گلدانی بادامک درسنوات گذشته در محلات قرار گرفت.

همچنین هفتاد ودومین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهرستان محلات با حضور استاندار، تعدادی ازمدیران کل استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فعالان و کار آفرینان اقتصادی شهرستان محلات برگزار شد.

در این جلسه مسایل و مشکلات در زمینه‌های حوزه صنعت سنگ و معدن و همچنین مشکلات اتحادیه پرورش گل و گیاه و پایانه صادراتی گل و گیاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در این جلسه خوشبختانه تصمیمات خوبی در رفع و دغدغه‌های موانع تولید هم در تولید سنگ و هم در تولید گل و گیاه گرفته شد از جمله در زمینه سنگ کوپ که مشکلاتی برای تولید کنندگان سنگ وجود داشت و تصمیم گرفتیم صادرات ادامه پیدا کند البته به گونه‌ای که برای واحد‌های تولیدی مشکلی ایجاد نکند.

آقازاده  با اشاره به مشکلات گل کاران محلات افزود: در بحث گل و گیاه هم در مورد انتقال پس آبی که اکنون برای دهکده گل که حدود ۲۵ لیتر در ثانیه جاری است و با توجه به مشکلاتی که برای گلخانه‌های با سیستم هیدروپونیک کار می‌کنند و باید آب به صورت تصفیه شده و بدون هیچ گونه مواد شناوری به این گلخانه‌ها برسد مقرر شد مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استان برای تهیه یک دستگاه فیلتر یا تصفیه آب در این سامانه اختصاص یابد.

وی  اضافه کرد: بررسی مشکلات در زمینه تولید ماهیان زینتی، رفع مشکلات دامداران، مرغداران، تریکوبافان به جلسه‌ هفته آینده  همزمان با معارفه فرماندار جدید محلات موکول شد.

انتهای پیام / ج

جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهرستان محلات

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.