وزیر بهداشت خبر داد:

نیاز کشور به یک هزار متخصص رادیولوژی

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ متخصص رادیولوژی در کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند گفت: این در حالی است که کشور متقاضی ۱۰۰۰ متخصص رادیولوژی است.

کمبود ها زیاد است اما خدمات قابل قبولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان; سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در نشست مشترک با نمایندگان و مسئولان استان همدان در شهرستان فامنین با بیان اینکه سالانه 100 متخصص رادیولوژی در کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند اما کشور متقاضی هزار نفر است گفت: تنها حضور متخصص در مراکز درمانی مشکلات را حل نمی‌کند چرا که کنار متخصص باید امکانات و تجهیزات هم وجود داشته باشد.

وی به کمبود دستگاه دیالیز، نبود دستگاه رادیولوژی و کمبود متخصص در شهرستان فامنین گفت: این کمبودها غیرقابل انکار است اما حقیقت این است که در چند سال اخیر خدمات شایان توجهی هم در این شهرستان ارائه شده که باید گفته شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:  متأسفانه برخی بیمارستان‌ها  در استان همدان با 25 درصد ظرفیت خود فعال بودند که رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان باید نسبت به ایجاد طرح مطالعاتی در استان اقدام کند که بر‌اساس آن محرز شود چه‌تعداد بیمار از چه‌نقاطی به مرکز استان منتقل می‌شوند و علت مراجعه چیست.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به منابع محدود کشور و دشمنان نامحدود بیان کرد: وظیفه دینی و ملی همه ما به‌ویژه انقلابیون، انعکاس خدمات نظام به مردم است چراکه دشمنان در پی ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند و بیان خدمات می‌تواند این تیرهای دشمن را خنثی کند.

انتهای پیام/ص.ف

سفر وزیر بهداشت به همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.