سازمان هواشناسی اعلام کرد:

فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز پنج شنبه+ جدول

ادامه فعالیت سامانه بارشی، تا انتهای روز پنج شنبه در شمال شرق کشور سبب بارش باران در این ناحیه از کشور می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق کشور+ جدولبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از اوایل شب، رگبار‌های پراکنده درمناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل نیز انتظار می‌رود. علاوه بر این از اواخر این روز همراه با وزش باد شدید دمای هوای در استان‌های گیلان و اردبیل، بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. روند افزایش دما همراه با وزش باد در این استان‌ها در روز جمعه نیز ادامه می‌یابد و از اوخر روز جمعه مجددا با افت قابل ملاحظه‌ای دما شرایط دمایی به حالت عادی باز می‌گردد.

در روزجمعه با نزدیک شدن یک سامانه بارشی، بارش پراکنده درشمال غرب و غرب دامنه‌های غربی البرز به همراه وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و از شب، این شرایط در ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد.

شایان ذکر است با وزش باد شدید در مناطق شمالی تا مرکزی عراق، احتمال خیزش گرد و خاک و تاثیر آن در استان‌های شمال غرب تا جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود که دراین صورت موجب کاهش کیفیت هوا و تاثیر منفی بر حمل و نقل زمینی و هوایی خواهد داشت. با احتمال بسیار جمعه کاهش دید را دراین مناطق ایجاد خواهد کرد.

در روز شنبه با حرکت سامانه بارشی به سمت عمده بارندگی در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور رخ می‌دهدو بارش‌های پراکنده در مناطق مرکزی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. وزش باد شدید در دامنه‌های شرقی زاگرس در استان‌های تهران، البرز، نیز پیش بینی می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی درشمال شرق کشور+ جدول

فعالیت سامانه بارشی درشمال شرق کشور+ جدول

 

فعالیت سامانه بارشی درشمال شرق کشور+ جدول

فعالیت سامانه بارشی درشمال شرق کشور+ جدول

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در 17 اسفند

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار