رئیس مجلس افغانستان:

بهترین گزینه برای پایان جنگ افغانستان مذاکرات بین الافغانی است

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان بر برگزاری انتخابات در وقت پیش‌بینی شده تأکید کرد و گفت که در شرایط کنونی برای بهبود وضعیت این کشور، روی تفاهم با جناح‌های مختلف سیاسی نیز تمرکز شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان بر برگزاری انتخابات در وقت پیش‌بینی شده تأکید کرد و گفت که در شرایط کنونی برای بهبود وضعیت ایبهترین گزینه برای پایان جنگ افغانستان مذاکرات بین الافغانی استن کشور، روی تفاهم با جناح‌های مختلف سیاسی نیز تمرکز شود.

وی امروز در مراسم افتتاح اجلاس سالانه شورای ملی افزود که ادامه جنگ و ناامنی در کشور، مردم را بیشتر نگران کرده و همچنین مانع انکشاف بنیادی شده است.

آقای ابراهیمی بر تامین امنیت تأکید و گفت که متأسفانه وضعیت امنیتی هر روز بدتر و پیچیده‌تر می‌شود و انتظار داریم تا با اقدامات نظامی و سیاسی، به این معضله نقطه پایان گذاشته شود.

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان از پیشنهاد صلح کنفرانس پروسه کابل نیز حمایت کرد و گفت که در شرایط کنونی، بهترین گزینه برای پایان جنگ در کشور، مذاکرات بین‌الافغانی است.

وی افزود که با توجه به گسترش مخالفان مسلح با ترکیب جنگجویان خارجی، وضعیت سیاسی  موجود ناشی از عدم حکومت داری خوب و وضعیت امنیتی، ایجاب می‌کند روی تفاهم با تمام جناح‌های سیاسی تمرکز شود.

وی همچنین افزود که انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی به تأخیر افتاد، اکنون مردم خواهان برگزاری انتخابات هستند و امیدواریم انتخابات آینده در وقت پیش‌بینی شده آن برگزار شود.

این درحالی است که شورای ملی امروز سومین سال کاری غیر قانونی‌اش را آغاز کرد. مطابق قانون اساسی، مدت کاری ولسی جرگه در اول سرطان سال پنجم کاری شان (۱۳۹۴) به پایان می‌رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار