چرا آیت الله خامنه ای از انقلاب به عنوان خاطره تاریخی یاد نمی کند؟

آیت الله خامنه ای در مراسم افتتاحیه تالار اندیشه وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات خطاب به هنرمندان به بیان توضیحات و نکاتی پرداختند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،آیت الله خامنه ای رئیس جمهور خطاب به هنرمندان: از انقلاب مثل یک خاطره تاریخی یاد نکنید، انقلاب اکنون همین جاست یک عده دوست دارند از هم اکنون انقلاب را جزء تاریخ بکنند و این غلط است.

چرا آیت الله خامنه ای از انقلاب به عنوان خاطره تاریخی یاد نمی کند؟

در راستای همین مطلب نگاهی به رخدادهای 16 اسفند 63 می اندازیم.

عراق دزفول را به موشک بست.

75 غیر نظامی در دزفول شهید و مجروح شدند و یک بیمارستان ویران شد.

نیروی هوائی و توپخانه ایران امروز بصره و مندلی را در هم می کوبد.

رئیس جمهور: با هنرمندان خوب و مومن باید با سعه صدر برخورد شود.

دبیر کل سازمان ملل عراق را عامل نقض عدم حمله به مناطق مسکونی اعلام کرد.

جلسه ویژه شورای امنیت برای بررسی گزارش هیئت اعزامی به ایران و عراق بدون نتیجه به کار خود پایان داد.

واکنش ایران به بمباران دزفول

رژیم بعثی صهیونیستی عراق ساعت یک بامداد امروز بار دیگر با پرتاب 8 موشک 9 متری دوربرد زمین به زمین شهر مقاوم دزفول را مورد حمله قرار داد. بر اساس گزارش های رسیده در این حمله وحشیانه 3 نفر به شهادت رسبدند و 72 نفر زخمی شدند. در جریان این حمله موشکی بیمارستان 100 تختخوابی دزفول در حالی که بیماران زیادی در آن بستری بودند ویران شد و 400 خانه مسکونی ویران و به 2 هزار خانه و مغازه دیگر آسیب کلی وارد شد.

به دنبال این حمله ستاد مشترک ارتش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام از ساعت 15 امروز پنج شنبه 16 اسفند ماه در عملیات مقابله به مثل شهرهای بصره و مندلی را مورد حملات توپخانه و نیروی هوایی خود قرار خواهد داد. لذا از کلیه اهالی شهرهای مذکور و سکنه خارجی آنها درخواست می شود سریعا شهرهای فوق الذکر را تخلیه کنند.

برنامه سه روزه افتتاحیه تالار اندیشه وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی عصر دیروز با سخنرانی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و با حضور آیت الله جنتی سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از روحانیون، مقامات کشوری و تعدادی از جانبازان و گروه کثیری از هنرمندان آغاز به کار کرد.

آیت الله خامنه ای در این مراسم خطاب به هنرمندان گفت: تنها با همت شماست که حرکت به ظاهر هنری گذشته زدوده خواهد شد و این مساله با سخنرانی و تفنگ ژ-3 پاک نخواهد شد بلکه دست ماهر و انگشت ظریف هنرمند است که می تواند کارساز باشد.

رئیس جمهور افزود: از انقلاب مثل یک خاطره تاریخی یاد نکنید، انقلاب اکنون همین جاست یک عده دوست دارند از هم اکنون انقلاب را جزء تاریخ بکنند و این غلط است. شما باید مایه های این انقلاب را هر چه ممکن است پخته تر و کامل تر بکنید.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید با هنرمندان خوب و مومن با سعه صدر برخورد کنید و نباید هنرمندان از هم ایراد بگیرند چون ما احتیاج داریم که همه کار بکنند. سخت گیری ها و ایرادگیری ها باید کنار گذاشته شود.


بیشتر بخوانید:آیا اصلاح‌طلبان بعد از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای از صحنه مدیریتی حذف شدند؟


 

اذعان سازمان ملل به نقض تعهدات بین المللی از سوی عراق

خاوریر پرز دکویار دبیر کل سازمان ملل دیروز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که عراق روز دوشنبه با بمباران مناطق غیرنظامی اهواز تعهد بین المللی خود مبنی بر خودداری از حمله به مناطق غیر نظامی را نقض کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است که گلوله باران شهر بصره از سوی ایران در روز سه شنبه یک عمل تلافی جویانیه بوده است. گفتنی است جمهوری اسلامی ایران توافق ژوئن گذشته مبنی بر عدم حمله به مناطق غیر نظامی را رعایت و این رژیم عراق بوده است که چندین بار توافق مذکور را با حمله به شهرهای ایران زیرپا گذاشته است و گلوله باران شهر بصره از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز تنها یک اقدام تلافی جویانه و به منظور جلوگیری از وحشیگری های رژیم بعثی صهیونیستی عراق بوده است.

پایان بی نتیجه نشست شورای امنیت

شورای امنیت روز دوشنبه به درخواست رژیم عراق و به منظور بررسی گزارش هیئت اعزامی دبیر کل این سازمان از وضعیت اسرا تشکیل جلسه ویژه داد جلسه فوق به ریاست نماینده ماداگاسکار تشکیل شد و طی آن معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه صدام، وزیر خارجه یمن شمالی، نمایندگان کشورهای عربستان، اردن و مصر و دبیر کل جامعه عرب سخنانی ایراد کردند.

این جلسه بعد از ساعت ها بحث و گفت و گو بدون نتیجه پایان یافت و اجلاس بعدی آن به آینده موکول شد. طارق عزیز در این جلسه ضمن اعتراف به اشتباه بودن طرز رفتار رژیم عراق با اسرای ایرانی گفت که در رفتار با اسرای ایرانی در ابتدای جنگ اشتباهاتی رخ داده است. وزیر خارجه یمن شمالی نیز در این نشست از شورای امنیت خواست که بر ایران فشار آورد تا به صلح پیشنهادی عراق تن دهد.!

منابع:

1 اطلاعات، 16 اسفند 63، ص 2
2 کیهان، 16 اسفند 63، ص 22
3 اطلاعات، 16 اسفند 63، ص 2
4 جمهوری اسلامی، 16 اسفند 63، ص 3

منبع:فارس

انتهای پیام/

آیت الله خامنه ای: از انقلاب مثل یک خاطره تاریخی یاد نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.