سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توزیع بیش از ۳ میلیون واحد خونی در بیمارستان‌ها/ شهروندان تهرانی پیشگام در اهدای خون

حاجی بیگی از توزیع بیش از سه میلیون واحد خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ خبر داد.

توزیع بیش از 3 میلیون فرآروده‌های خونی در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور/ استان تهران پیشگام در اهدای خونبشیر‌ حاجی‌بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: تا پایان بهمن ماه 96، 2میلیون و 533 هزار و99 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده که یک میلیون و 923 هزار و 366 نفر خون خود را اهدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: 253 هزار و 418 واحد خون مربوط به افرادی است که برای اولین بار خون خود را اهدا کرده و 87هزار و 480 نفر از زنان طی ماه‌های گذشته موفق به اهدای خون شده‌اند.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه استان‌های قزوین،‌گیلان،‌ آذربایجان غربی بیشترین میزان رشد اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال 95 را داشته‌اند،‌ افزود: طی 11 ماه گذشته بانوان استان های اردبیل،‌کردستان، وگیلان بیشترین میزان رشد اهدای خون در مقایسه با سایر استان‌های کشور را داشته‌اند.

وی تاکید کرد: در 11 ماه گذشته زنان لرستانی رتبه اول اهدای خون در کشور را به خود اختصاص دادند و 9 درصد خون اهدایی استان لرستان مربوط به زنان است.

شاخص اهدای خون بانوان در کشور

حاجی‌بیگی با بیان اینکه شاخص اهدای خون بانوان در کشور در حال حاضر4.5 درصد است، تصریح کرد: زنان استان مرکزی،‌کردستان با هشت درصد بعد از بانوان لرستانی بیشترین میزان اهدای خون در را کشور دارند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بیشترین اهدای خون مربوط به استان‌های تهران،‌ فارس،‌ خراسان رضوی و اصفهان است؛ طی مدت گذشته سه میلیون و 334 هزار و 715 واحد خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

وی یادآور شد: طی 11 ماه گذشته 89 درصد گروه‌ های خونی مثبت و 11 درصد گروه‌های خونی منفی در کار خیرخواهانه اهدای خون مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار