نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

باید مقابل ثروت اندوزی برخی از مسئولان گرفته شود

حجت الاسلام ذوالنورگفت:برخی از مسئولان که عدد آنان مشخص نبوده متأسفانه در این سال‌ها ثروت‌های نامتعارفی به دست آورده‌اند که باید جلوی این رفتار و ثروت‌اندوزی آنان گرفته شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،دیشب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 59 شهید سنگرساز بی‌سنگر که در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه شهادت یک امر آسمانی و معنوی است،گفت:این امر با معیارها و موازین مادی قابل فهم و درک نیست اما خداوند متعال شهادت را به یک معامله تشبیه می‌کند تا بتوانیم به درکی تقریبی از شهادت برسیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهید در معامله با خداوند متعال همه دارایی خود را به میدان می‌آورد، مطرح کرد: افرادی که وارد این معامله می‌شوند باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند، با پشت میزنشینی و رقابت‌های مدیریتی و مسؤولیتی کسی نمی‌تواند به مقام شهادت برسد و گم‎‌شدن در راه‌های مادی زندگی به شهادت ختم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انسان مأمور به انجام وظیفه است، اضافه کرد: هر چند نتیجه برای ما مهم است اما حرکت در مسیر حق و عمل به رسالت‌های خود امری مهم‌تر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآورشد: شهدا نیازی به برگزاری جلسات یادواره شهدا ندارند اما این مردم هستند که به یادواره‌های شهدا نیاز دارند، در دوران کنونی که دل‌ها از معنویت فاصله گرفته است، گرامیداشت یاد و خاطره، مرور وصیت‌نامه، زیارت خانواده‌ها و نوکری بازماندگان شهدا همانند باران رحمت الهی بر سرزمین دل‌های خشکیده ماست.

وی از سقوط نظام اسلامی به‌عنوان هدف اصلی دشمن بعثی در جنگ تحمیلی یاد کرد و ادامه داد: دشمن در جنگ تحمیلی به دنبال تجزیه ایران بود اما نتوانست به نتیجه برسد؛ امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی در دنیا می‌درخشد اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این جایگاه را مدیون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های خانواده‌هایی هستیم که از همه دارایی‌های خود گذشتند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی مدیون شهدا هستند،گفت: این افراد در دورانی از ناموس و خاک ایران اسلامی حفاظت کردند و اکنون نیز رسالت‌های خود را به شیوه دیگری دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از وجود حقوق‌های نجومی و فسادهای اداری در جامعه یاد کرد و گفت: فردی که با بد کار کردن، سواستفاده از جایگاه و کم‌کاری به دنبال پر کردن جیب خود است در پیشگاه شهدا هیچ حرفی برای گفتن ندارد، ما هم شرمنده شهدا و خانواده‌های آن‌ها هستیم چراکه اکنون این مشکلات در جامعه اسلامی وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر مسئولان بخواهند که از فعالیت‌های خود در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی گزارش کار دهند به غیر از شرمندگی چیز دیگری در گزارش آن‌ها وجود نخواهد داشت.

کسانی که دست در جیب بیت‌المال زده‌اند و یا اختلاس آن‌ها ثابت شد باید مجازات‌های سنگینی شوند

وی با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع افزود: برخی از مسئولان که عدد آنان مشخص نبوده متأسفانه در این سال‌ها ثروت‌های نامتعارفی به دست آورده‌اند که باید جلوی این رفتار و ثروت‌اندوزی آنان گرفته شود.

وی با بیان اینکه عدد مشخصی برای مسئولان و آقازادگان ثروت‌اندوز وجود ندارد،گفت: اعتماد مردم سرمایه نظام است، که متأسفانه با چنین فضایی اعتماد مردم آسیب خواهد دید و به دین مردم صدمه وارد می‌شود و این موضوع در تعارض با این اصل در دین اسلام بوده که منشأ ثروت کجاست.

وی با تأکید بر اهمیت وجود ذره‌بینی قانونی، موشکافانه و منصفانه بروی عملکرد مسئولان بیان کرد: چنانچه چنین جوی و شایعه‌ای ایجادشده که کسانی که از راه غیر مشروع به ثروت غیرمتعارف دست پیداکرده‌اند، باید منشأ ثروت شناسایی‌شده و به نفع جایگاهی که ثروت از آن خرج شده مصادره شده و به بیت‌المال بازگردانده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر کسی می‌خواهد در معرض قضاوت قرار نگیرد و مورد بررسی مردم نباشد باید جایگاه مسئولیتی و مدیریتی اشغال نکند، اگر چنین سنگری را اشغال کرد و به بیت‌المال دسترسی پیدا کرد باید مورد بازخواست قرار گرفته و شفاف عمل کند.

ذوالنور ادامه داد: کسانی که دست در جیب بیت‌المال زده‌اند و دزدی، سرقت یا اختلاس آن‌ها ثابت شد باید مجازات‌های سنگینی شوند تا عدالت اسلامی اجرا شده و عرصه مسئولیتی و اجرایی کشور از افراد ناپاک و غیر امین پاک‌سازی شود.

وی ثمره تجمل‌گرایی و دستبردهای مالی را ضربه وارد کردن به اعتماد عمومی دانست و عنوان کرد: چنین عملکردی باعث ایجاد ناامیدی بین مردم شده و مردم از ارزش‌های خود روی‌گردان خواهند شد و همچنین نظام اسلامی که محصول زحمات و مبارزات مردم و هزاران خون شهید بوده با بدگمانی مردم به‌نظام و مسئولان آسیب می‌بیند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:عرصه ورود به این مباحث سخت است و کسانی که وارد این موضوع می‌شوند باید تحمل حمله، تهمت، خسارت و ترور شخصیت را داشته باشند، چراکه صاحبان قدرت سکوت نمی‌کنند و چون انسان‌های معمولی نیستند به مخالفت با آن بر خواهند آمد.

وی افزود: امروزه نباید اجازه دهیم که با استفاده از امکانات نظام اسلامی به ارزش‌های شهدا حمله کنند، اگر شهدای هشت سال دفاع مقدس و در استمرار آن‌ها شهدای مدافع حرم نبودند اکنون معلوم نبود مردم ایران با جنایت‌های مختلف گروه‌هایی از جمله داعش چه وضعیتی داشتند، یکی از جنایات داعش فروش 110 هزار زن مسلمان و غیرمسلمان عراقی به ‌عنوان برده‌های جنسی به اروپا بود.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه شهدا دین خود را ادا کردند، گفت: امروزه نوبت مسئولان است که به رسالت خود عمل کنند و رسالت امروزی آن‌ها خدمت خالصانه به مردم و تعالی ارزش‌هایی است که شهدا برای آن‌ها جان خود را فدا کرده‌اند و در این مسیر باید توجه داشته باشیم که شهدا برای آب و نان جان خود را فدا نکرده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروزه نباید فکر کنیم که جنگ تمام شده چراکه همچنان دشمن در عرصه‌های مختلف به دنبال مقابله با نظام اسلامی است و ما نباید با رفتارهای اشتباه خود خط شهدا را تضعیف و تحریف کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا پست سر ولایت فقیه حرکت کردند،یادآورشد: اکنون مسئولیت اصلی مردم و مسئولان تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر موردنظر ایشان است.

انتهای پیام/ح

صاحبان قدرت در برابر طرح اعاده اموال نامشروع سکوت نمی‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار