مدیر کل کتابخانه‌های استان لرستان:

افتتاح فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در خرداد ۹۷

مدیر کل کتابخانه‌های استان لرستان گفت: فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خرداد ماه سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  علی جهان آرا، مدیر کل کتابخانه‌های استان لرستان گفت: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سنوات گذشته تخصیص اعتبارات بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته است که با فشار اصحاب رسانه به عنوان مطالبه جدی فرهنگی، این بودجه در سال ۱۳۹۵ به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن را جذب کرده‌ایم.

وی افزود:  این کتابخانه در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ فاز اول آن افتتاح خواهد شد، در حال حاضر این کتابخانه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که افتتاح فاز اول آن شامل سالن مطالعه، مخزن، سالن آمفی تئاتر و حوزه اداری اداره کل کتابخانه‌های استان لرستان می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان لرستان  گفت : تاکنون ۵ میلیارد تومان هزینه این کتابخانه شده است، و برای تکمیل آن به حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیازمندیم.

جهان‌آرا ادر ادامه افزود: اگر رسانه‌ها در سال‌های نخستین کلنگ زنی این طرح، ورود جدی و بهتری داشتند، همان سال‌های اولیه با هزینه بسیار کمتری ساخته می‌شد.

وی افزود: طبق قانون، شهرداری‌ها بایستی حداقل نیم درصد درآمدهایشان را به اداره کل کتابخانه‌ها پرداخت کنند، عدم توجه به لایحه تجمیع درآمد و بودجه شهری در این زمینه باعث شده است که شهرداری‌ها هزینه‌ای به اداره کتابخانه‌ها واریز نکنند.

انتهای پیام/د

فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خرداد ۹۷ افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.