دارایی‌ نزدیکان صدام حسین مصادره می‌شود

هیئت حسابرسی و عدالت عراق از تصمیم‌گیری درباره مصادره دارایی بیش از ۴۲۰۰ نفر از نزدیکان صدام حسین خبر داد.

دارایی‌ نزدیکان صدام حسین مصادره می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت حسابرسی و عدالت عراق از مصادره اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق و 4257 نفر از نزدیکان وی و مقامات رژیم سابق این کشور خبر داد.

این دستور، شامل اموال و دارایی های بیش از چهار هزار نفر از اشخاصی می شود که سمت هایی را در رژیم سابق عراق و نیز حزب بعث بر عهده داشتند. همچنین این دستور نظامیان با رتبه سرتیپی که در 5 دستگاه امنیتی رژیم سابق فعالیت داشتند را نیز شامل می شود.

در بیانیه ای که از سوی این هیئت منتشر شده، آمده است: مصادره دارایی های منقول و غیر منقول صدام حسین، فرزندان، نوادگان و نزدیکان وی تا نزدیکان درجه دو و وکلای آنها که اقدام به انتقال مالکیت این اموال نموده اند اجرایی می شود و درآمد حاصل از آن به وزارت دارایی سپرده خواهد شد.

در فهرستی که از سوی شبکه تلویزیونی سومریه نیوز منتشر شده است، نام 52 نفر از مسئولان رژیم صدام حسین، از جمله طارق عزیز که مدت زمانی طولانی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر پیش از سقوط رژیم صدام بود نیز به چشم می خورد.

در نخستین واکنش به تصمیم دولت عراق، زیاد طارق عزیز، فرزند وزیر خارجه سابق عراق گفته است هدف از مصادره دارایی های پدرم که در سال 2015 فوت کرده، کسب آرای انتخاباتی است.

انتهای پیام/

مصادره اموال نزدیکان صدام

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار