لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری گردشگر در کلات نادری

شهردار کلات گفت : به دلیل نبود زیرساخت‌های اقامتی لازم و کوتاه بودن زمان ماندگاری گردشگران، از ظرفیت‌های کلات استفاده بهینه‌ای نمی‌شود.

لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری گردشگر در کلات نادری به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسعود میراب شهردار کلات گفت: شهر کلات با حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۱۴۵ کیلومتری شهر مشهد واقع شده و از قدمت تاریخی زیادی برخوردار است.


وی افزود: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی از جمله کاخ خورشید، مسجد کبود، بند نادری، برج ارغون شاه، آبشارقره سو در شهر کلات و همچنین ییلاقات ارتکند، بابارمضان، آبگرم در سطح شهرستان، از جاذبه‌های زیبا و بکر کشور هستند که این منطقه را زینت داده اند.
میراب ادامه داد: نزدیکی این شهر از نظر مسافت به مشهد ظرفیت خوبی است که این منطقه را به یک هدف گرشگری تبدیل کرده است، اما تاکنون مردم این شهر از ظرفیت شهرت نام کلات نادری استفاده چندانی نکرده اند.

شهردار کلات گفت: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و فضا‌های مناسب به عنوان بازار‌هایی برای فروش و عرضه محصولات مختلف بومی، باعث شده شهروندان کلات به عنوان تولید کنندگان بسیاری از محصولات لبنی، باغی و کشاورزی مرغوب و مشهور، منافع خوبی از این منابع ارزشمند نداشته باشند و کاهش انگیزه و نبود درآمد کافی برای مردم، مهاجرت را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: با توجه به فراهم بودن مواد اولیه لازم، مکان مناسب، نیروی نیازمند به اشتغال و بازار مصرفی که در منطقه وجود دارد، تلاش داریم با جذب سرمایه گذار در قالب یک طرح مشارکتی، مرکزی را برای تولید محصولات بتنی مانند جدول، بلوک سیمانی در کلات ایجاد کنیم.

شهردار کلات گفت : با توجه به نوع تعاملات سازمان همیاری با تمامی شهرداری‌های استان و وجود پتانسیل تولید برخی محصولات مورد نیاز و پر مصرف در حوزه زیباسازی شهری در شهر‌های کوچک، می‌توان بسیاری از نیاز‌های استان را در زمینه‌های گوناگونی ازجمله گل، گیاه، فرآورد‌های بتنی ، شن ، ماسه با مرکزیت و هماهنگی سازمان همیاری و از طریق واحد‌های تولیدی تحت مدیریت شهرداری‌ها ، تامین کرد.

انتهای پیام //ف. م
 
 


ظرفیت بالای شهرستان کلات برای جذب گردشگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.