ظرفیت‌های کارآفرینی سیستان و بلوچستان بی‌نظیر و مغفول است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های کارآفرینی استان در عرصه‌های زیست‌محیطی، گردشگری و معادن بی‌نظیر و مغفول است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  امشب در نشست صمیمی  با اساتید و اعضای هیئت‌علمی اهل سنت دانشگاه‌های استان اظهار داشت: در این نشست نمی‌خواهیم بگوییم مجریان نظام در خواب غفلت به سر می‌برند و اساتید اندیشه آفرینی کنند و از فردای این نشست باید آستین‌های همت را بالا بزنند و در عرصه اجرایی بروند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: این نشست یک اتاق فکر برای شناخت دقیق ظرفیت‌های این استان و کاری به مسائل کل کشور نداریم و مباحث مربوط به استان را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های پیش در استان دانش‌آموخته و متخصص بسیاری از رشته‌ها از جمله دکترای شیلات را نداشتیم، اما اکنون افراد تحصیل‌کرده بسیاری در این استان داریم.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه باید به ظرفیت‌های گردشگری در استان در عرصه کارآفرینی توجه بیشتری شود، افزود: سواحل مکران یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی است که با تمرکز بر آن‌هم می‌توان صنعت گردشگری و هم سرمایه‌گذاری در بخش‌های شیلات و آبزیان را توسعه داد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: آیا واقعاً ظرفیتی به‌مانند تفتان به‌عنوان دومین ارتفاع کشور آن‌هم در مرکز استان با طبیعتی زیبا ارزش این را ندارد که در چند گوشه آن تله کابین نصب شود تا منبع درآمد و همچنین توسعه صنعت گردشگری استان باشد.

وی به ظرفیت‌های زیست‌محیطی استان اشاره کرد و گفت: آیا سیستان و بلوچستان ظرفیت این را ندارد که یک باغ پرندگان داشته باشد؟ برای پرنده‌ای مانند هوبره کشور‌هایی مانند عربستان متقاضی پروپاقرص هستند که پیشنهاد شکار سالانه ۱۰۰ هوبره را دادند که این موضوع نشان‌دهنده وجود پرنده‌های فراوان و متنوع در استان است.

آیت‌الله سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: تهیه زیرساخت وظیفه دولت است، اما وظیفه به ثمررساندن آن وظیفه دانشگاه هاست. نقش کارآفرینی این نیست که دانشگاه سرمایه مالی بگذارد. دانشگاه ظرفیت بسیار بزرگی است که با دانش، نیروی انسانی و تفکر ویژه خود می‌تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذار در استان داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بابیان اینکه به ظرفیت‌های استان آنگونه که باید توجه نمی‌شود، تصریح کرد: با اینکه استان در حال تبدیل شدن به موزه آثار باستانی در جهان می‌شود، اما هنوز هم خلاء‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد و هنوز هم در آثار باستانی این استان به جای ترمیم و توسعه تخریب پیشی گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم برای هر نشست با اساتید و دانشگاهیان یک موضوع تخصصی انتخاب شود که امسال این نشست با توجه به دغدغه رهبری در زمینه تولید و اشتغال، با محور کارآفرینی برگزارشد.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: پیشنهادات مطرح‌شده در این نشست باید در قالب یک نامه به استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ارسال شود تا برنامه‌ریزی دقیقی با توجه به نظرات اساتید و دانشگاهیان برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان انجام شود. درواقع اساتید دانشگاه باید به مسئولان خط بدهند تا ظرفیت‌ها معرفی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نجابت مردم سیستان و بلوچستان بی‌نهایت است و اگر این مردم ما و سایر مسئولان را بازخواست کنند، جوابی برای آن‌ها نداریم.

انتهای پیام/ع

نجابت مردم سیستان و بلوچستان بی‌نهایت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار