نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ساخت بی رویه مساجد در زاهدان نیازمند ساماندهی است

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ساخت بی رویه مساجد تشیع و تسنن در زاهدان نیازمند دخالت شهرداری در جانمایی و ساماندهی این فضا‌های معنوی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  دراولین همایش هم اندیشی ائمه جماعات مساجد و مدیران شهری شهرداری زاهدان اظهار داشت: شهرداری باید نسبت به جانمایی مناسب برای مساجد با هدف زیبایی هر چه بیشتر شهر اقدام کند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: با توجه به ساخت چند مسجد در وسط بلوار رسالت زاهدان انتظار است نتیجه این نشست جانمایی مناسب برای این مساجد باشد تا جان نمازگزاران به مخاطره نیفتد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: سه پدیده تجزیه طلب «مذهب، قومیت و مهاجرت» بر فضای زندگی شهر زاهدان حاکم است که اگر حضور اتباع بیگانه را در نظر بگیریم می‌شود گفت: چهار پدیده که تاثیر این پدیده‌ها را در ایجاد شکاف نمی‌توان انکار کرد.

آیت الله سلیمانی افزود: تا زمانی که نگاه به جای مسئولیت به فرد مسئول باشد در چنبره قومیت و مذهب گرفتار خواهیم بود.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: شعاع نگاه و تفکر تمام مسئولان باید مصلحت شهر و کشور باشد همگی باید خود را چه شیعه و چه سنی پازل یک نظام بدانیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور با تاکید بر اینکه باید با عمل، وحدت ایجاد کنیم گفت: کودکان باید در مدارس و حوزه‌های علمیه تشیع و تسنن با تفکر تقریبی تربیت شوند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: باید سعی شود مناطق کمتر توسعه یافته را در اولویت انجام کار‌های توسعه‌ای قرار داد و ضعف‌ها در سیستم‌های کنترلی و نظارتی را برطرف کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: فقر فرهنگی، بی سوادی و کم سوادی، جهل به قانون، تعدد تنوع در خرده فرهنگ‌ها و نبود انطباق قانون با عرف از جمله مشکلات حاکم است که باید برای حل آن‌ها تلاش کرد.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این همایش از علما خواست هم با مدیران شهرداری و هم مردم ارتباط داشته باشند و برای توسعه شهر و دفاع از حقوق شهروندان تلاش کنند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: علما باید مردم را به تقویت فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی تشویق کنند و برای آبادانی و سرسبزی شهر همکاری داشته باشند.

اولین همایش هم اندیشی ائمه جماعات مساجد و مدیران شهری شهرداری زاهدان روز یکشنبه با حضور علما و روحانیون تشیع و تسنن برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اولین همایش هم اندیشی ائمه جماعات مساجد و مدیران شهری شهرداری زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار