مشارکت بانک شهر در تأمین مالی 77 درصد از خط 2 قطارشهری مشهد

مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر گفت: بانک شهر در تأمین مالی 77 درصد از خط 2 قطارشهری مشهد مشارکت داشنه است.

مشارکت بانک شهر در تأمین مالی 77 درصد از خط 2 قطارشهری مشهد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حمیدرضا عظیمی در  در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:  مشهد از نظر اقتصادی و سیاسی یکی از کلان شهر‌های مهم کشور است و در درجه بالایی قرار دارد و بانک شهر ناچار به نگاه ویژه به این شهر است.

وی ادامه داد: این بانک در سه سال گذشته رشد بسیار قابل توجهی در مشهد داشته و به طور میانگین سالانه ۶۰ درصد رشد به صورت شاخص داشته است. افزایش قابل توجه منابع در مشهد، مستلزم رشد قابل توجه اعتماد مردم است وظیفه و هدف اصلی ما جلب مشارکت عمومی و ایجاد پل ارتباطی شهروندان در عمران و آبادانی شهر است.

وی با اشاره به اهمیت حضور فیزیکی بانک شهر در شهر‌های مختلف گفت: در هر شهری که این بانک حضور فیزیکی دارد منابع شهر در همان شهر استفاده می‌کنند. هر چقدر سپرده گذاری شهروندان در این بانک بیش‌تر باشد علاوه بر بهره مندی از مزایای بانک، در پروژه‌های شهری تاثیر به سزایی دارد و این نشان دهنده استقبال و اعتماد عمومی مردم است.

عظیمی افزود: تخصصی‌ترین بانک در حوزه مدیریت شهری بانک شهر با سابقه ۸ ساله است که توانسته ایم در بسیاری از پروژه‌های شهری شهرداری‌ها مشارکت داشته باشیم. این بانک از نظر خدماتی در بررسی شاخص تنها بانکی است که این خدمات را ارائه می‌دهد.

مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر گفت: بانک شهر به کمک شهرداری‌ها پیشخوان شهرنت راه اندازی کرده؛ جایگاه و تجهیزاتی که بسیار مدرن و پیشرفته است. هم چنین راه اندازی دستگاه خود بانک یا VTM با خدمات خود دریافت، خود بانک، وب کیوسک و ... که در دنیا از تجهیزات پیشرفته بانکی است.

وی ادامه داد: برای انتقال‌های پولی و خدمات بانکی که مسافران در تعطیلی‌ها به ویژه نوروز به آن‌ها نیاز دارند، راه اندازی شهرنت به این نیاز‌ها با خدمات شبانه روزی پاسخ می‌دهد و در تعطیلات نوروز در ساعات اداری و غیر اداری نیازهایشان را مرتفع کرده و پاسخ می‌دهد.

حمیدرضا عظیمی در ادامه گفت: نصب ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودپرداز کرایه در تاکسی‌های مشهد آغاز شده؛ از تاکسی‌های بیسیم شروع کردیم و تا پایان سال ۱۲ هزار تاکسی به این سامانه مجهز می‌شوند.

مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر ادامه داد: قبل از تاسیس بانک شهر، سهم حمایت بانک‌ها از پروژه‌های شهری کم‌تر از ۱ درصد بود؛ اما امروز که بانک شهر ۸ ساله شده، این آمار افزایش یافته و دیگر بانک‌ها هم مشتاق همکاری و مشارکت در شهرداری اند و این حاصل فعالیت‌های اجتماعی خدماتی و غیر خدماتی کشور است.

وی گفت: ۷۰ درصد سهام بانک شهر متعلق به شهرداری‌های کلانشهر‌ها است که ۸ درصد کل سهام بانک متعلق به شهرداری مشهد، ۳۰ درصد پذیره نویسی عمومی شده و ۳۰ درصد هم متعلق به اشخاص حقیقی عمومی است.
وی با اشاره به تغییرات اطلاع رسانی در سال ۹۷، افزود: در سال آینده اهداف را متمرکز می‌کنیم و اجرای آن در مناطق را به کارشناسان بومی منتقل می‌کنیم. حتماً از متخصصین استفاده می‌کنیم و از رسانه‌ها کمک می‌خواهیم.

وی درباره‌ی پرداخت سود سهام فرابورس بانک شهر گفت: تا پایان امسال مجمعی برای چگونگی پرداخت سود سهام فرابورس برپا می‌شود و این سود مشخص شده و واریز خواهد شد.

عظیمی در پایان درباره افزایش تعداد شعب فیزیکی بانک شهر با اشاره به این که کل سرمایه بانک شهر حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر جامعه به سمت فضای مجازی در حرکت است؛ لذا شعبه فیزیکی بانک شهر نخواهیم داشت و در دستور کار برنامه نیست. این بانک در گسترش خدمات الکترونیکی پیشرو بوده و در سال ۹۵ اولین بانک خدمات الکترونیکی معرفی شده است.


انتهای پیام// م. ط.
 

9 درصد از سرمایه بانک شهر متعلق به شهرداری مشهد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.