گیاهان دارویی خراسان رضوی به ۵۰ کشور دنیا صادر می شود

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گیاهان دارویی استان به ۵۰ کشور دنیا صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ هاشم نقیبی بابیان اینکه گیاهان دارویی تولید شده از خراسان رضوی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند افزود: به همین علت کشورهای زیادی در دنیا خواستار این دسته از محصولات کشاورزان استان هستند.

وی بیان کرد: آلمان، استرالیا، آمریکا، ایتالیا، سوئد، ژاپن، ترکیه، اسپانیا و مالزی از جمله کشورهایی هستند که خریدار گیاهان دارویی تولید شده در خراسان رضوی هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به بحران آب موجود در خراسان رضوی، تأکید کرد: کاشت این دسته از گیاهان با نیاز آبی کمی که دارند علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای روستائیان در مدیریت بحران آب نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

نقیبی ادامه داد: در 5 ماهه ابتدایی امسال میزان صادرات گیاهان دارویی در خراسان رضوی حدود 650 تن بوده که انتظار می‌رود این میزان تا پایان سال به 2 برابر افزایش یابد همچنین رایزنی‌هایی با کارخانجات دارویی و  بهداشتی خارج از کشور انجام شده که مواد اولیه مورد نیاز خود را از خراسان رضوی تأمین کنند.

وی میزان اراضی زیر کشت گیاهان دارویی  در خراسان رضوی را 19 هزار و 335 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان، سالانه 12 هزار و 200 تُن انواع گیاهان دارویی از جمله زیره، گل محمدی، آویشن، گل ختمی و نعناع فلفلی محصول برداشت می‌شود.

انتهای پیام//ف.ف

 

صادارات گیاهان دارویی خراسان رضوی به کشورهای دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار