گشایش نمایشگاه طراحی وطلاکاری در نیشابور

نخستین نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی آثار بانوی هنرمند نیشابوری «زهره شمشیرگران» در محل نگارخانه آتیه تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابورگشایش یافت.

گشایش نمایشگاه طراحی وطلاکاری در نیشابوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  خلیل اله عراقی معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت:نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی آثار بانوی هنرمند نیشابوری «زهره شمشیرگران» با ۲۵۰ قلم سفال رنگ آمیزی شده و ۲۰۰ سفال مینا وطلاکاری در معرض دید عموم قرار دارد.

وی افزود: نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی بصورت دکوپاژ شده وبا استفاده از بهترین رنگ‌های آلمانی و طلای ترک وهلندی ساخته شده  است.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: میناکاری یا میناسازی هنری است که سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال دارد و از صنایع دستی محسوب می‌شودو طلا تنها فلزی است که به هنگام ذوب شدن مینا اکسید نمی‌شود از اینرو امکان اجرای طرحی همراه با جزئیات و با شباهت هر چه تمامتر بر روی مینا را ایجاد می‌کند


خلیل اله عراقی افزود: شکل‌گیری مینا نیز از ترکیب اکسید‌های فلزات و چند گونه نمک در مجاورت حرارت بالا (۷۵۰ تا ۸۵۰ درجه سانتی گراد) می‌باشد که رنگ‌ها در طول زمان و بر اساس دما بوجود می‌آیند. امروزه در ایران کانون تولید میناکاری شهر اصفهان می‌باشد و استادان برجسته‌ای در تولید آثار مینا مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج هنر طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی در بین جامعه هنری بخصوص جوانان و تشویق این قشر مهم جامعه و نقد و بررسی آثار ایشان برگزار شدهاست.

گفتنی است نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی تا ۱۷ اسفند ۹۶ هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۰:۳۰ بعدازظهر در محل نگارخانه آتیه واقع در خیابان بلوار امیرکبیر یک نیشابور پلاک ۱۱ بر پا می‌باشدو در معرض دید عموم قرار دارد.
 
انتهای پیام //س. ح
 

 نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی در نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.