ستاری‌ در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تحقق 100 درصدی اقتصاد مقاومتی در معاونت علمی/ برخی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند 400 میلیارد تومان به بانک‌ها وام دهند

معاون علمی رئیس‌ جمهور گفت: آنچه که در مورد اقتصاد مقاومتی به معاونت علمی مربوط می‌شود، 100 درصد محقق شده و بیش از 3 هزار و 500 شرکت‌ دانش بنیان را در این حوزه داریم.

تحقق 100 درصدی اقتصاد مقاومتی در معاونت علمی / برخی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند 400 میلیارد تومان به بانک‌ها وام دهندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌ جمهور در همایش تهران هوشمند که امروز(یکشنبه) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه هر کدام از جوانان ما بتوانند خلاقیت‌ و نوآوری خود را در این شهر پیاده‌سازی کنند برای ما بسیار مهم است و هدفی است که شهر هوشمند به دنبال آن است.

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: آنچه که در مورد اقتصاد مقاومتی به معاونت علمی مربوط می‌شود، 100 درصد محقق شده و بیش از 3 هزار و 500 شرکت‌ دانش بنیان را در این حوزه داریم.

وی تصریح کرد: اخیراً برخی از شرکت‌ها به ظرفیتی‌ رسیده‌اند که می‌توانند ماهانه 400 میلیارد تومان به سیستم بانکی وام دهند.

ستاری گفت: این وضعیت‌ نشان می‌دهد این اکوسیستم که از چند سال پیش شروع شده، اکنون به یک بلوغ‌ رسیده است و شرکت‌های بزرگ ما امروزه یک میلیارد دلار ارزش دارند و به زودی بزرگترین‌ شرکت‌های کشور خواهند شد.

معاون علمی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه ما بتوانیم کل شهر تهران را تبدیل به پارک فناوری کنیم، آرزوی ماست‌ و نباید به آن به عنوان یک محیط فیزیکی محصور‌ شده نگاه کنیم.

ستاری با تأکید بر اینکه این محیط‌ها یک مجموعه نرم‌افزای برای توسعه شهر هستند، گفت: این نرم‌افزار، محیط‌ کسب و کار جوانان می‌شود که می‌توانند خلاقیت‌ خود را در آن بروز دهند.

وی با بیان اینکه ما مفاهیم جدیدی را وارد کشور کردیم که تا چند سال پیش کسی در مورد آن صحبت‌ نمی‌کرد،تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها از این موارد هستند که امروزه این‌ها روش اقتصاد را از نفت به مغز آورده‌اند.

ستاری در پایان گفت: شاید روزی کسی نمی‌توانست تصور کند که ما از نفت جدا شویم،اما امروز این مسئله محقق شده است.

انتهای پیام/

صحبت‌های ستاری در همایش تهران هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
باید ازین متخصصان جوان حمایت کرد
آخرین اخبار