دیدار سفیر سوریه در مسکو با معاون وزیر امور خارجه روسیه

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو با میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه و معاون وزیر امور خارجه روسیه در امورخاورمیانه درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس در منطقه غوطه شرقی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو با میخائیل بوگدانف که فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه (غرب آسیا) و شمال آفریقا هم هست، درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس در سوریه و ادامه حملات تروریست‌ها در منطقه غوطه شرقی گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد بوگدانف و ریاض حداد در دیدار روز شنبه در مسکو تازه‌ترین تحولات و اوضاع سوریه، قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، ادامه حملات و اقدامات تحریک آمیز تروریست‌ها در غوطه شرقی و مانع تراشی آنان برای تخلیه بیماران و ورود کمک‌های انسانی به این منطقه را بررسی کردند.

گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق برای پنجمین روز متوالی از زمان تصویب قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت از خروج غیرنظامیان از طریق گذرگاه امنی که مشخص شده است، جلوگیری کردند. ارتش سوریه روزانه با اجرای آتش بس ۵ ساعته در غوطه شرقی (از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر) و ایجاد یک گذرگاه امن به ساکنان منطقه غوطه شرقی اجازه می‌دهد از این منطقه خارج شوند، اما تروریست‌های مستقر در غوطه شرقی از خروج غیر نظامیان و بیماران جلوگیری می‌کنند تا بتوانند از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

شورای امنیت سازمان ملل شنبه گذشته قطعنامه ۲۴۰۱ را تصویب کرد و در آن از طرف‌های درگیر در سوریه خواست درگیری‌های نظامی را در سراسر سوریه به مدت ۳۰ روز متوقف کنند. این قطعنامه گروه‌های تروریستی مانند (گروه وهابی صهیونیستی) داعش، النصره، القاعده و سازمان‌های مرتبط به این گروه‌ها را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/

قطعنامه شورای امنیت موضوع گفتگوی سفیر سوریه در مسکو با فرستاده ویژه روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار