با حضور رئيس رسانه ملی؛

شبکه تلویزیونی «ایران کالا» رسماً افتتاح شد

مراسم افتتاحيه رسمی شبکه تلویزیونی «ایران کالا»، با حضور عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد.

شبکه تلویزیونی «ایران کالا» رسماً افتتاح شدبه گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم افتتاحيه رسمی شبکه تلویزیونی «ایران کالا» به عنوان تنها شبکه اقتصادی رسانه ملی، با حضور عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد.

پيش از آغاز رسمی اين مراسم، دكتر علی عسكری از غرفه های نمايشگاهی شبكه ايران كالا بازديد كرد. در اين بازديد، كرباسيان وزير اقتصاد، داريوش ارجمند و ستاری معاون علم و فناوری رئيس جمهور دكتر علی عسكری را همراهی می‌كردند.

پس از اين بازديد، مراسم با اجرای مرتضی حيدری با قرائت آيات قرآن كريم آغاز شد. شريعتمداری وزير صنعت، معدن و تجارت و ربيعی وزير كار و رفاه اجتماعی از جمله ديگر دولتمردان حاضر در اين مراسم بودند.

حیدری در آغاز مراسم گفت: ایران کالا یک گفتمان برای تولید ملی است. در واقع  این مراسم فرش قرمز صدا و سیما برای حمایت از تولید ملی است. ما از ماه ها پیش ماموریت داریم تا از کسب و کارهای ایرانی، تولیدات ایرانی و برند های ایرانی حمایت کنیم.

در ادامه، زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا خطاب به رئیس رسانه ملی گفت: به عنوان یک سرباز از عرصه فرهنگ و رسانه، لازم می دانم در آغاز سخن از شما به خاطر نگاه تان در به ثمر نشاندن منویات مقام معظم رهبری تشكر كنم.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در شکل گیری افکار جمعی بیان کرد: رسانه ها نقش اساسی در همه جوامع دارند و همیشه در فکر و رشد مردم تاثیرگذار بوده اند. در سال های اخیر تلاش شد با حمایت از تولید ملی و داخلی، ساخت برنامه هايی را در رسانه ملی پيش بگيريم تا در حفظ و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بكوشيم. در همین راستا ریاست رسانه ملی در اقدامی انقلابی شبکه ایران کالا را ایجاد کرد.

زابلی زاده با اشاره به اهداف تاسیس شبکه ایران کالا ادامه داد: تبلیغ برای کالا و خرید ایرانی، زمینه سازی برای حمایت از کار، توسعه اشتغال و تولید کسب و کار از جمله ماموریت ها و هدف شبکه ایران کالاست. حمایت از تولید کنندگان داخلی و حمایت از شرکت های دانش بنیان، به اشتغال پایدار در کشور کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: این شبکه تلاش می کند تا بزرگترین مرجع در اطلاع رسانی کسب و کارها و فضای اقتصادی کشور باشد و با بهره گیری از شبکه های اجتماعی ، فضاهای منفعل مخاطب را فعال کند. برای این امر و رویکرد، استفاده از فضاهای اجتماعی در اولویت های رسانه ای شبکه ایران کالاست.

زابلی زاده گفت: تا امروز در دوره پخش آزمایشی بیش از ۵۰ هزار دقیقه برنامه داشتیم و توانستیم پخش دو هزار و سیصد نمایشگاه اقتصادی را در دوره آزمایشی، پوشش بدهیم.

مدیر شبکه ایران کالا یادآور شد: تولید کنندگان محترم این شبکه را متعلق به خودتان بدانید. ما از دستگاه های سیاستگذار و مسئولان درخواست داریم تا برای کاهش هزینه های مالی و انسانی این شبکه را مورد توجه خود قرار بدهند.

 

وزير صنعت، معدن و تجارت: نوسازی صنعتی از اولویت های مهم صنعت کشور است

در ادامه، شريعتمداری وزير صنعت معدن و تجارت گفت: در اين سال ها همه از کاهش رشد صنعتی ناخشنود بودیم؛  در کار ما فراز و فرود وجود دارد. خوشبختانه رشد منفی ۱۰ درصدی سال های گذشته، با گذشت زمان به همت صنعتگران و علی رغم فشارها مجددا روند روبه رشد و مثبت گرفته است و  ما توانستیم قدم های خوبی را در لایحه بودجه صنعت در سال ۹۷ برداریم. در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی آغاز به کار کرده اند. در اين مدت شاهد تقاضای تاسیس ۱۶ هزار و ۶۰ واحد صنعتی جدید بودیم که نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اكنون قریب به ۴۰ هزار شهرک ما در حومه هستند که نیازمند بازسازی و نوسازی است. نرخ تامین مالی آن روی کاغذ ۱۸ درصد است اما با روند ساخت و ساز به  ۲۰ درصد می رسد. نوسازی صنعتی از اولویت های مهم صنعت کشور است، ۳۲ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ برای نوسازی و بهسازی صنعتی با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است. همچنين در بودجه ۹۷ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مشوق های صادراتی و ورود به بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت تاكيد كرد: برای تحقق موفقیت در عرصه توليد و صنعت، نیازمند تبلیغ  کالای ایرانی هستيم. در اين مسير هر چند از تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بهره مي بريم اما  تلویزیون جایگاه بالاتر خودش را در بین ابزارهای تبلیغات دارد. تبلیغات هدفمند در قالب پلت فرم های تلویزیونی با استفاده از چهره های مشهور کشور و جلوه های هنری همچنان جایگاه خود را دارد.

وی در پايان تاكيد كرد: برند سازی مهم است اما فرهنگ مصرف کالای ایرانی بیش از تبلیغ یک برند خاص باید مورد توجه واقع شود.

در ادامه، محمود حجتی وزیر کشاورزی گفت: خوشبختانه علی رغم محدویت ها در حوزه آب،  توانستیم بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین کنیم. علی رغم کم آبی، با افزایش راندمان آبیاری توانستیم روز به روز وابستگی به محصولات غذایی خارج از کشور راکاهش دهیم و در سال ۱۳۹۵ تولید محصولات غذایی داخلی پیشی گرفت.

سپس، مافی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس برای رفع موانع و مشکلات پیش روی استارت آپ ها در فراکسیون تولید و اشتغال تلاش زیادی می کنیم و تا امروز توانستیم بخش عمده ای از این مشکلات را حل کنیم.

وی درباره اهميت شبکه ایران کالا بیان کرد: از طریق این شبکه به خوبی می شود فعالیت استارت آپ ها را معرفی كرد. ما باید در نظر داشته باشیم که اگر جوان ها را باور کنیم، تحول چشمگیری در حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد خواهیم داشت.

 

ستاری: هدف بنياد ملی نخبگان، تبدیل علم و دانش به درآمدزایی و ثروت است

در اين مراسم همچنين؛ ستاری معاون علمی و فناوری رئيس جمهور با اشاره به رشد دانشجویان در دانشگاه های ایران گفت: اول انقلاب ما ۱۷۰ هزار دانشجو در داخل ایران و ۱۰۰ هزار دانشجو در خارج از کشور داشتیم، اما امروزه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو در ایران داريم. اما سوال من اين است چرا با وجود رشد سرانه علمی دانشجویان، این پیشرفت در رشد اقتصادی و درآمد کشور تاثیرگذار نبوده است؟! در حالی كه هدف بنياد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری، تبدیل علم و دانش به درآمدزایی و ثروت است.

ستاری در پایان با اشاره به جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: ما سال گذشته جشنواره ایران ساخت را داشتیم و امیدواریم امسال شبکه ایران کالا هم نقش پررنگی در دومین دوره جشنواره ایران ساخت داشته باشد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از چهره های فرهنگی، هنری و ورزشی مانند داریوش ارجمند، عزت الله مهرآوران، محمد گلریز، پوران درخشنده و حمید استیلی که حامی تولید داخلی بودند تقدیر و تجلیل شد.

شايان ذكر است؛ در ميانه های اين مراسم، با حضور رئيس رسانه ملی و مادر شهيدان هادی، شبكه ايران كالا رسماً افتتاح شد. شبکه ايران كالا در تاریخ 4 اسفندماه 1395 در مراسمی با حضور احمد شهریاری (معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداوسیما) و اردشیر زابلی زاده (مدیریت شبکه)، پخش آزمایشی خود را آغاز نمود.

درحال حاضر برنامه‎های این شبکه به صورت 16 ساعت در روز، از ساعت 7 لغایت 23 در حال پخش بوده و علاوه‎بر دریافت برروی کانال 28 گیرنده‎های دیجیتال، از طریق ماهواره‌های بدر (فرکانس 11881، عمودی، SR 27500) و اینتل ست 902 (فرکانس 11555، افقی، SR 30000) نیز قابل دریافت است.

انتهای پيام/

 

تنها شبکه اقتصادی رسانه ملی افتتاح شد

 

برچسب ها: رسانه ملی ، تولید ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی خانجانی از گیلان
۲۲:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
شبکه خوبی
در کسب وکار میباشد ممنون از لطف شما
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۵۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
شهرستان ارسنجان استان فارس این کانال رو نمیگیره لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نیل برگی
۱۲:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام.
ببخشید خیلی دوست دارم در رابطه با برنامه ایران کالا همکاری کنم
و مستند بسازم اگر شما لطف کنین راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام.میشه کالاهای خانگی که مادران درمنزل درست میکنن رو برامون بفروشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
خیلی خوبه از این به بعد میشه خیلی راحت کالای مورد نیازمون را تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهرناز
۰۰:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
خیلی خوبه که به فکر همچین کاری افتادن من خیلی دوست داشتم یه سری از کالاهای ایرانی رو بخرم ولی نمیدونستن از کجا چون اکثر کارا چینه یا ترکه به امیده اینکه جنسه چینی رو بیرون کنین و جنس ایرا نی و البته با احساس مسعولیت تولید کننده ها داشته باشیم
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه
آخرین اخبار