طرح ایجاد نیروی نظامی ۳۶ هزار نفری خارج از تشکلات ارتش تصویب شد

دولت افغانستان قصد دارد برای پیروزی در مقابل مخالفین مسلح، مانند سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ پولیس محلی ایجاد و ریاستی را نیز در وزارت داخله تحت نام ریاست پولیس محلی دایر نماید.

طرح ایجاد نیروی نظامی ۳۶ هزار نفری خارج از تشکلات ارتش تصویب شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت افغانستان قصد دارد برای پیروزی در مقابل مخالفین مسلح، مانند سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ پولیس محلی ایجاد و ریاستی را نیز در وزارت داخله تحت نام ریاست پولیس محلی دایر نماید.

این نیروها، از افراد و فرماند‌هان محلی جذب و تجهیز می‌شوند. این در حالی است که این نیروها در سال های قبل، به نقض حقوق بشر و شکنجه افراد در مناطق دور دست و ناامن افغانستان متهم شده بودند.

اکنون وزارت دفاع افغانستان می‌گوید این وزارتخانه طرحی جدیدی روی دست دارد که بر اساس آن قرار است یک نیروی جدید ۳۶ هزار نفری در قالب وزارت دفاع و به حمایت از سربازان ارتش ایجاد گردد.

این طرح در روزهای اخیر تصویب شده و هدف از این کار بهبود در وضعیت امنیتی افغانستان و تقویت ارتش ملی خوانده شده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: ” این طرح می تواند ارتش افغانستان را کمک کند تا در جنگ علیه تروریست ها قدرتمندتر عمل کنند.»

این نیروی جدید از جنرالان و افسران بازنشسته و یا افرادی که اکنون به عنوان افسران فعال در ارتش حضور ندارند ایجاد خواهد شد و  از سوی افسران و فرماندهان کنونی وزارت دفاع این کشور رهبری خواهد شد.

به نوشته دری نیوز، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد: افرادی که در این نیروی جدید ۳۶ هزار نفری در قالب وزارت دفاع جذب می‌شوند، افراد آموزش دیده اند که قبلا در ارتش و نظام افغانستان تربیت شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار