بندر چابهار یکی از چهار راه‌های اصلی کریدور تجارت جهانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت:بندر چابهار یکی از چهار راه‌های اصلی کریدور تجارت جهانی و از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:چابهار راه مطمئن، کم هزینه و امن برای انتقال کالا‌های مورد نیاز کشور‌های منطقه به ویژه ارتباط دهنده کشور‌های حاشیه اقیانوس هند به آسیای میانه است.

کردی افزود: چابهار با موقعیت مناسب و همجوار آب‌های آزاد اقیانوس هند پیوند دهنده بازار‌های قفقاز، شرق اروپا و آسیای میانه است.

وی تصریح کرد: چابهار فاصله نزدیکی با عمان و کشور‌های حاشیه اقیانوس هند دارد و راه مناسب و کم هزینه برای ارتباط بسیاری از این کشور‌ها به آسیای میانه است.

وی افزود: بندر چابهار علاوه بر زیرساخت‌های مناسب بندری و توانایی تخلیه و بارگیری سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن کالا؛ از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی ۲۰ ساله برخوردار است.

وی بیان کرد: بندر چابهار یکی از چهار راه‌های اصلی کریدور تجارت جهانی و از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، تجارت، بازرگانی، ترانزیت کالا و کشاورزی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار شرکت داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در سطح منطقه آزاد چابهار ثبت شده است، خاطرنشان کرد: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌شود برای حضور و فعالیت تجاری و اقتصادی در منطقه آزاد چابهار حضور پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پروژه‌های مهمی در چابهار نظیر فولاد، پتروشیمی و طرح‌های بزرگ و کوچک اشتغالزا در حال ساخت است.

کردی افزود: کالا‌های تولیدی به ویژه معادن افغانستان از طریق بندر چابهار به دنیا صادر خواهد شد و بسیاری از کشور‌های آسیای میانه می‌توانند صادرات و واردات کالا‌های خود را از طریق این بندر انجام دهند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار برای ایفای نقش در اقتصاد ملی طرح‌های بزرگی نظیر پتروشیمی با ظرفیت هشت و نیم میلیون تن و فولاد با ظرفیت ۱۰ میلیون تن پیش بینی شده است.

منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۷۱ همزمان با کیش و قشم توسط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست محترم جمهوری وقت رسما افتتاح شد.

انتهای پیام/ ع

چابهار پیوند دهنده بازارهای قفقاز و آسیای میانه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار