اسکان ۵۲۸ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با وقوع سیلاب در پنج روز گذشته در جنوب این استان ۵۲۸ نفر سیل زده توسط نیرو‌های هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.

راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همزمان با وقوع سیلاب در پنج روز گذشته در جنوب این استان ۵۲۸ نفر از مردم سیل زده  شهرستان‌های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز، چابهار و ایرانشهر توسط نیرو‌های هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.

رسول راشکی افزود:  در پی بارندگی‌ها و وقوع سیل و آبگرفتگی معابر از روز یکشنبه هفته جاری امدادگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به محض اطلاع به جنوب این استان عزیمت کرده و پس از ارزیابی‌های لازم ۲۰۴ نیرو در قالب ۳۷ تیم عملیاتی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به شدت سیلاب علاوه بر اسکان افراد؛ نیرو‌های هلال احمر به ۶۴۵ نفر آسیب دیده نیز خدمات رسانی کردند.

وی توزیع ۱۰۶ تخته موکت، ۱۲۰ دستگاه چادر امدادی، ۲۷۱ تخته پتو، ۱۶۸ کیلوگرم نایلون، ۷۹ شعله فانوس و والر و ۶۵۶ قوطی انواع کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده میان مردم سیل زده جنوب استان ذکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها تا اوایل هفته آینده کمک رسانی همچنان ادامه دارد.

راشکی تصریح کرد: امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای؛ خدمات امداد رسانی سریع و به موقع به حادثه دیدگان ارائه شود.

به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی تا روز شنبه به ویژه نواحی جنوبی این استان تداوم دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت احتمال بارش در محدوده شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ع

تدوام بارنگی ها در جنوب سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.