بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها بیشترین عامل مرگ و میر در کشور ما به شمار می‌روند

مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت گفت:بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها بیشترین عامل مرگ و میر در کشور ما به شمار می‌روند ولی با مراجعه به موقع و تشخیص زودهنگام می‌توان از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا کیخائی دیروز در جمع مردم روستای هادان به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایران اظهار داشت: از آن‌جایی که مردان به خاطر مسؤولیتی که در نهاد خانواده بر عهده دارند و به عنوان ستون خانواده قلمداد می‌شوند، سلامت آنان با کیفیت زندگی خانواده مرتبط است و عدم سلامتی آنان لطمات زیادی را برای خانواده در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به بار بیماری‌ها در کشور و شهرستان افزود: بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها بیشترین عامل مرگ و میر در کشور ما به شمار می‌روند ولی با مراجعه به موقع و تشخیص زودهنگام می‌توان از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت با تأکید بر ضرورت بحث پیشگیری تصریح کرد: با مراجعه به موقع گروه‌های سنی سالمندان و به خصوص میانسالان به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت و انجام غربالگری می‌توان از بروز بیماری‌های خاموش مانند دیابت و فشار خون و پیامدها و مشکلات بعدی که به واسطه بروز این بیماری‌ها گریبان‌گیر فرد می‌شود جلوگیری کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: 50 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری‌اند و 70 درصد سرطان‌ها نیز با تشخیص زودهنگام کاملاً قابل درمان خواهند بود.

کیخائی ادامه داد: در حال حاضر در تمام مراکز و خانه‌های بهداشت شهرستان غربالگری رایگان از مراجعه کنندگان انجام می‌شود و امید داریم مردم شهرستان با حضور خود در مراکز و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود گامی مهم در جهت سلامت خود بردارند و با انجام غربالگری‌های مدنظر، از سلامت خود اطمینان حاصل کنند. 

وی در پایان بار دیگر بر مراجعه گروه‌های سنی مختلف به خصوص جوانان به خانه‌های بهداشت و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت تأکید کرد.

 

انتهای پیام/م

 

50 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار