افزایش آمار قتل در گلستان

رییس پلیس آگاهی گلستان از افزایش ۲۲ درصدی آمار قتل از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سرهنگ مروتی رییس پلیس آگاهی گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال تاکنون جرایم بسیاری در استان وجود داشته که آمار کشف این جرایم هم افزایش داشته است.

وی افزود: در آمار قتل۲۲ درصد افزایش و ۲۷درصد افزایش کشف وجود داشته است.
 

وی گفت: آمار سرقت از منزل ۱۰ درصد افزایش و ۱۵ درصد افزایش کشف، سرقت از مغازه ۱ درصد افزایش و ۱۸ درصد افزایش کشف داشته است.

وی افزود: سرقت خودرو ۵ درصد افزایش و ۴ درصد افزایش کشف داشته که ۱۰۶ درصد از کل سرقت‌های انجام شده منجر به کشف می‌شوند.

وی ادامه داد: سرقت موتور ۹ درصد کاهش و ۴ درصد افزایش کشف، سرقت از لوازمات داخل خودرو ۵۰ درصد افزایش داشته که ۷۲ درصد لوازمات سرقت شده کشف شده اند.

وی گفت: در جرایم کیف قاپی ۴۵ درصد کاهش و ۳۹ درصد افزایش، در سرقت احشام ۱ درصد کاهش و ۴ درصد افزایش کشف وجود داشته است.

وی افزود: در کلیه سرقت‌ها ۵ درصد افزایش و ۹ درصد افزایش کشف وجود داشته است.

سرهنگ مروتی رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: سرقت به عنف ۲ درصد کاهش و ۲۷ درصد افزایش کشف، در جعل ۵ درصد کاهش و ۱۰ درصد افزایش کشف، در کلاهبرداری‌ها ۴۵ درصد کاهش و ۲۰ درصد افزایش کشف وجود داشته که و ۹۵ درصد کلیه کلاهبرداری‌ها کشف می‌شوند.

وی افزود: در آمار امسال ۵۶۶ مورد کلاهبرداری وجود داشته که ۵۳۹ مورد آن کشف شده است.
 

وی افزود: در مجموع ۵ هزار و ۳۵۷ نفر کل متهمین بودند که ۵ هزار پرونده وارد پلیس آگاهی گلستان شده است.

سرهنگ مروتی در خصوص مراقبت‌های پایان سال گفت: از شهروندان می‌خواهیم با افزایش خرید‌ها بیشتر مراقب جرائمی، چون پارک ماشین‌ها در مکان امن، کیف قاپی، کلاهبرداری از کارت‌های بانکی و دیگر جرایمی که ممکن است شهروندان را تهدید کند باشند.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال شاهد حوادثی هستیم که با مراقبت بیشتر خانواده‌ها از فرزندان امید است که با خشنودی به استقبال سال نو برویم.

وی ادامه داد: مبادا با سهل انگاری خانواده‌ها در خصوص مراقبت و پیشگیری از فرزندان در استفاده از مواد منفجره سال نو را در بیمارستان‌ها سپری کنیم.

وی افزود: با افزایش مسافرت‌ها با شروع سال نو شاهد افزایش سرقت‌ها در منازل هستیم که از خانواده‌ها می‌خواهیم که موارد کوچک با ارزش را مانند طلا، جواهرات و تبلت و لب تاپ را به همراه خود داشته باشند.

وی در پایان این نشست گفت: ما برای امنیت بیشتر مردم نیرو‌های خود را افزایش داده تا مردم با خیال راحت تری به استقبال بهار بروند.

انتهای پیام/ح
 
 

آماری از جرایم گلستان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.