در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پاسخ حمید قبادی به شائبه اختصاص سهمیه به برخی طراحان جشنواره فجر

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: به هیچ یک از طراحان سهمی در جشنواره فجر نداده‌ و آثار با نظر داوران به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

ما در جشنواره مد و لباس سهم توزیع نمی کنیمحمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برگزاری هفتمین دوره جشنواره مد و لباس فجر گفت: من به عنوان یکی از اعضای برگزارکننده جشنواره رضایت نسبی نسبت به آن دارم. به طور کلی برگزاری هر رویدادی با واکنش هایی روبرو است؛ البته وجود این واکنش‌ها و نقدها، نشان از پویایی و حاصل پیشرفت فرهنگی است.

قبادی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از طراحان چند لباس در جشنواره دارند و برخی دیگر هیچ اثری ندارند، گفت: در نظر داشته باشید ما در جشنواره سهم توزیع نمی‌کنیم. در جشنواره هیئت داوری وجود دارد و نظر آنها برای همه ما محترم است. البته این طور هم نیست که هر طراح بتواند چندین اثر را وارد جشنواره کند و یک محدودیت برای آنها وجود دارد. امسال همه داوران تغییر کرده‌اند و ما سعی کرده ایم از همه نظرات استفاده کنیم. ما به هیچ یک از طراحان کشور سهمی در جشنواره نداده ایم و آثار با نظر هیئت داوران به مرحله نهایی راه یافته اند.

وی افزود: هنرمندان وقتی اثری را خلق می‌کنند، نسبت به آن تعصب و تمایل دارند که دیده شود؛ اما باید اجازه دهیم که داوران با استقلال کاری، به وظیفه خود عمل کنند.

وی همچنین در مورد نبود پوشاک آقایان در جشنواره اظهار کرد: این ضعف جدی جشنواره است و باید برای جشنواره لباس مردانه، همچون جشنواره لباس کودک و نوجوان فکری کرد که خروجی آن در جشنواره فجر ارائه شود. در سال ۹۷ برای این بخش برنامه ویژه ای داریم.

قبادی در پایان درباره نشان «با افتخار ساخت ایران» که قرار است بر تولیدات ایرانی نصب شود؛ گفت: نشان با افتخار ساخت ایران تعریف خاص خود را دارد و اگر آثار حاضر در جشنواره به تولید انبوه برسند، این نشان روی آنها نصب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار