هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد/ حضور پر رنگ حافظان قرآن

هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و سازمان اوقاف صبح امروز 10 اسفند برگزار شد.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد / شرکت بیش از 90 درصد در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریمبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و برخی از نمایندگان مجلس امروز 10 اسفند برگزار شد.

عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: امروز شاهد برگزاری یک رویداد بزرگ در سطح ملی هستیم که بیش از 240 هزار نفر در آن ثبت‌نام کردند و به صورت همزمان در 410 شهرستان آزمون برگزار می‌شود.

وی افزود: به صورت خاص برای اولین بار است که در  هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دو حوزه حفظ و مفاهیم در کنار هم قرار گرفته و کار مشترکی را انجام داده‌اند معاونت قرآن و عترت  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه با همدلی بالایی این کار مشترک را انجام داده‌اند.

فقهی‌زاده عنوان کرد: امیدواریم در سال آینده ضمن استمرار این همدلی، دقت و حساسیت را مثل این دوره داشته‌ باشیم و آن را ارتقا بدهیم و در گسترش دایره مخاطبان و توسعه محدود رشته‌های آزمون توفیق پیدا کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مراحل تشکیل ستاد آزمون اظهار داشت: برنامه دقیقی از ابتدا درباره تشکیل ستاد آزمون، شورای سیاست‌گذاری و کارهای اجرایی صورت گرفت و احکام مربوطه صادر شد و به بهترین شکل این همکاری آغاز شد.

وی افزود: رئیس شورای سیاست‌گذاری آزمون را معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده داشت اما در همه مراحل دیگر از نظارت و اجرا کار به صورت مشترک بین دو سازمان معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه پیدا کرد.

فقهی‌زاده در خصوص استقبال و نتایج این آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بیان کرد: استقبال فراتر از انتظار بود و امروز بیش از 90 درصد شرکت‌کنندگان حضور داشتند همچنین اعلام نتایج کاملا تعریف شده است و در سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا اعلام خواهد شد.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن در خصوص حمایت رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی گفت: یکی از وظایف و کارکردهای شبکه قرآن که در دوره جدید به آن تأکید شده حمایت رسانه‌ای از فعالیت‌های قرآنی است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های قرآنی آزمون حفظ قرآن بود که دارای فراوانی جمعیت است و امسال از نظر تعداد شاهد گسترش هستیم اما درباره ارتقای کیفی دوستان تلاش کردند، این اتفاق رخ دهد.

محمدزاده اظهار داشت: بحث حمایت رسانه‌ای که در این آزمون رخ داد به عنوان یک پشتیبانی آموزشی ما مجموعه برنامه‌هایی را در رابطه با این آزمون از بهمن ماه از شبکه قرآن و شبکه 3 پخش کردیم تا داوطلبان و شرکت‌کنندگان با یک آمادگی در این فضا شرکت کنند و امروز در بیش از 5 نقطه از کشور انعکاس رسانه‌ای از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم داشتیم.

مدیر شبکه قرآن در خصوص سمت جدید خود در شورای سیاست‌گذاری عنوان کرد: در ماه‌های گذشته جلساتی مانند نمایشگاه قرآن کریم داشتیم و روز گذشته شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد و درباره اهداف نمایشگاه اقدامات اساسی و اصول سیاست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم در عرصه تجلی قرآن در بخش‌های هنری، پژوهشی به جهت افزایش جذابیت و انس بیشتر با قرآن برای خانواده‌ها در هنگام بازدید بوجود بیاید. البته قرار است به نشست‌ها و کنفرانس‌های نمایشگاه قرآن کریم توجه بیشتری شود و رونق خاص خود را داشته باشد و کسانی که وارد فضای نمایشگاه قرآن کریم می‌شوند یک نشاط معنوی و قرآنی احساس کنند.

پروانه سلحشور رییس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون فرهنگی وکمیته ورزش ،زنان ،جوانان و خانواده در حاشیه بازدید آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: قبل از اینکه حضور پیدا کنم نمی دانستم اینگونه پرشور برگزار می شود ودر بازدید شاهد شور و اشتیاق داوطلبان بودم .

وی ادامه داد: اطلاعاتی که کسب کردم این است بیش از ۲۴۰ هزار در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند و دو سوم شدکت کنندگان خانم هستند و گروه سنی گسترده را از ۸سال تا ۷۲ را تشکیل می دهد و رقابت بسیار جذاب شکل گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:حالت رقابت مسابقه من فکر میکردم شبیه کنکور دارد بلکه یک رقابتی است تا دانسته ها را باهم تقسیم کنند تا بدانند هر کدام تا چه حد توانسته اند با مفاهیم قرآن و ادراک قرآنی نزدیک شده باشند .

سلحشور در خصوص نظر یک شرکت کننده اظهار داشت: از کودک ۱۲ ساله ای که در این آزمون شرکت کرده بودم سوال کردم سخت نیست با بزرگتر ها امتحان می دهید گفت سخت نیست چراکه خودم علاقه دارم مفاهیم قرآن را درک کنم و به همین خاطر حضور پیدا کردم و این موضوع شور و شوق خاص خود را دارد و انعکاس این علاقه نتایج خیلی خوبی دارد به خصوص اینکه اجباری در این آزمون وجود ندارد و تنها به خاطر علاقه شرکت می کنند اگر بتوانیم این کار را در آموزش و پرورش نشان دهیم تاثیرات مثبت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حفظ و مفاهیم ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار