مقیمی مطرح کرد؛

مدیران شهری در ساخت و ساز‌ها به مقاوم سازی و هویت شهری توجه کنند/ وضعیت ایمنی خانه‌های روستایی در استان تهران نامطلوب است

مدیران شهری در ساخت و ساز‌ها به مقاوم سازی و هویت شهری توجه کنند/ وضعیت ایمنی خانه‌های روستایی در استان تهران نامطلوب استاستاندار تهران گفت: باید مجموعه مدیران شهری به مقوله مقاوم سازی و توجه به هویت شهری توجه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست صمیمی استاندار تهران با اعضای شورا‌های اسلامی شهر وروستا، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی شهرستان رباط کریم با حضورمقیمی استاندار تهران، تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و شماری از شهرداران، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی شهر وروستا در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی این شهرستان برگزار شد.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران خواستار توجه مجموعه مدیران شهری به مقوله مقاوم سازی و توجه به هویت شهری شد و افزود: متاسفانه امروزه موضوع هویت شهری از جمله مواردی است که در طرح‌های معماری و ساخت و ساز‌های شهری و روستایی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش شورا‌ها در مقاوم سازی خانه‌های روستایی در برابر زلزله در استان تهران، تأکید کرد: متأسفانه برخی کار شورا‌ها را در انتخاب شهردار یا دهیار خلاصه کرده اند، غافل از اینکه اصلی‌ترین وظیفه شورا‌ها شناخت ظرفیت شهر و روستا برای سرمایه گذاری و اشتغال و مقاوم سازی خانه هاست.

استاندار تهران وضعیت ایمنی خانه‌های روستایی در استان تهران را نامطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: باید بپذیریم که کشور روی گسل زلزله قرار گرفته است و برای کاهش تلفات ناشی از زلزله احتمالی باید خانه‌های خود را در برابر زلزله مقاوم کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: اعضای شورا‌ها در هنگام انتخاب شهردار یا دهیار از ایشان تعهد بگیرند که هیچ مجوزی را برای خانه‌های ناایمن صادر نکنند.

وی با تأکید بر اینکه شورا‌ها باید از تک بعدی عمل کردن و محدود کردن وظیفه‌ خود در انتخاب شهردار پرهیز کنند، تصریح کرد: شورا‌ها باید شورا باور باشند و شورا محور عمل کنند و در بخش‌های مربوط به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ورود کنند.

استاندار تهران شهرستان رباط کریم را شهرستانی با قابلیت و ظرفیت‌های ویژه در امر گردشگری توصیف کرد و افزود:رباط کریم شهرستانی مستعد سرمایه گذاری در امر گردشگری است و باید در این زمینه برنامه ریزی آینده محور داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به در نظر گرفتن رشد جمعیت در شهر پرند، این شهر نیازمند حمل و نقل عمومی متناسب با جمعیت روزافزون است و شورای این شهر باید از طرحی که دولت در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دارد، بهترین بهره را ببرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار جمعی از اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان رباط کریم به بیان مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/

لزوم توجه مدیران شهری به هویت شهر و مقاوم سازی ساختمان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار