استاندار سیستان و بلوچستان:

استفاده از ظرفیت‌های دولتی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران و مسئولان این استان از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از آنجایی که فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه این استان در بحث اقتصاد مقاومتی در گرو تحرک و برنامه ریزی اعضای این ستاد است؛ استفاده از تجارب استان‌های موفق در این زمینه، صاحب نظران و دانشگاهیان راهگشا خواهد بود.

وی با تاکید بر استفاده از پتانسیل معادن و برطرف کردن معارضات مردم محلی در این زمینه افزود: تلاش مضاعف برای افزایش اکتشاف پهنه‌های معدنی با عیار بیشتر و ارزش افزوده به عنوان مهمترین بستر تحقق اقتصاد مقاومتی در اولویت است.

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار رفع ذهنیت‌های منفی ضد توسعه در اجرای قوانین از سوی دستگاه‌های دست اندر کار با هدف رونق سرمایه گذاری شد.

محبی گفت: سند آمایش سرزمین باید به درستی اجرا و عملی شود.

وی افزود: نظام آموزشی و رسانه‌ها در ترویج آموزه‌های اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران و مسئولان این استان از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ۷۰ درصد، ۲۴ مصوبه اقتصاد مقاومتی این استان تاکنون اجرایی شده و بقیه نیز در دست اجراست.

غلامرضا مالکی افزود: امسال ۵۶ پروژه از سوی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در راستای برنامه‌های ۱۲ گانه اقتصاد مقاومتی به این سازمان ابلاغ شده است.

وی افزود: مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پنج پروژه اولویت دار و کلان سیستان و بلوچستان در بحث اقتصاد مقاومتی همچون راه آهن، بندر شهید بهشتی چابهار و ... از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.

وی با اشاره به نیاز ۷۰ درصد اعتبارات اختصاصی صندوق توسعه ملی به سیستان و بلوچستان در حوزه راه و شهرسازی گفت: بسته جامع اقتصاد مقاومتی این استان در حوزه حمل و نقل و راه و شهرسازی تدوین و به وزارت راه و شهرسازی برای برنامه ریزی ارسال شده است.

انتهای پیام/ع

 سند آمایش سرزمین باید به درستی اجرا و عملی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار