مذاکرات ادامه‌دار عراق و روسیه در راستای خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ علی‌رغم خطر تحریم

وزیر امور خارجه عراق از ادامه مذاکرات بغداد-مسکو برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ علی‌رغم مانع تراشی‌های آمریکا خبر داد.

روند ادامه دار مذاکرات بغداد- مسکو برای خرید سامانه دفاعی اس-400 به رغم خطر تحریمبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق امروز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: بغداد برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه با مسکو مذاکره می کند.

جعفری گفت: ما قصد داریم هر سلاحی را که امنیت عراق  و نیروهای مسلح کشور را تقویت می کند، خریداری کنیم. در عین حال، ما به تعهدات منطقه ای و بین‌المللی احترام می‌گذاریم. موانعی برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 وجود دارد ولی طرف عراقی همچنان در حال مذاکره است و پس از اتخاذ تصمیم نهایی اعلام خواهد شد.

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد وتوی آمریکا ممکن است یک مانع برای خرید سامانه اس -400 شود.

پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا  به عراق در خصوص خرید سامانه دفاعی اس-400 روسیه هشدار داد. سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد  بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم، به عراق درباره خرید سامانه پدافند هوایی اس-400 روسیه هشدار می‌دهیم.

اس-400، جدیدترین سامانه دفاع موشکی روسیه است. این سامانه برای مقابله با هواپیماها و موشک های کروز و بالستیک -موشک های بُرد متوسط- و حتی اهداف زمینی طراحی شده است.این سامانه هر هدف هوایی را در ارتفاع 30 کیلومتری نشانه می رود.

کشورهای سوریه، سودان و مصر از دیگر متقاضیان خرید سامانه دفاعی اس-400 هستند.

انتهای پیام/

همکاری روسیه و عراق در زمینه نظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار