نایب رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای اصلاح قانون احزاب جلساتی در خانه احزاب برگزار کرده‌ایم/بر مجوز محور بودن قانون احزاب گله‌مندیم

حشمتیان گفت:بر مجوز محور بودن قانون احزاب گله‌مندیم و به دنبال این هستیم تا قانون احزاب را به برنامه‌ محوری تغییر دهیم.

خواسته دبیران کل احزاب تأمین نشد/ با اصلاح کل قانون‌های احزابی موافقمقدرتعلی حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مجوز محور بودن قانون احزاب در ایران، اظهار کرد: حدودا 3_4 سال است که پیگیر قانون احزاب هستیم و در همین راستا جلسات مکرری با حضور هر سه جریان سیاسی اصولگرایان، مستقلین و اعتدالگرایان برگزار کردیم.

وی افزود: متاسفانه علی‌رغم جلساتی که با وزارت کشور داشتیم و نظرات خود را اعلام کردیم در نهایت خواسته احزاب تأمین نشد و آنچه نمایندگان می‌خواستند در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

نایب رئیس خانه احزاب ایران تشریح کرد: همچنان بر مجوز محور بودن قانون احزاب گله‌مندیم و برای اینکه بتوانیم ساختار قانون احزاب را به برنامه‌ محوری تغییر دهیم، از طریق دولت به صورت لایحه و از طریق مجلس به صورت طرح دنبال می کنیم تا خواسته دبیران کل احزاب سراسر کشور را تأمین کنیم.

حشمتیان ضمن اعلام موافقت با اصلاح کل قانون‌ احزاب ادامه داد: شورای مرکزی خانه احزاب تاکنون 5 جلسه عمومی، 5 جلسه تخصصی برگزار کرده است که در این جلسات بند بند اصلاحات لحاظ شده و بعد از به تصویب رسیدن در شورای مرکزی خانه احزاب به وزارت کشور فرستاده می‌شود تا در کمسیون ماده 10 احزاب هم مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت به دولت برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار