آغاز بکار بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان در زاهدان

بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان امروزبا حضور مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در زاهدان آغاز بکار کرد.

راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: این همایش به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس مجامع خیران مدرسه ساز در زاهدان در حال برگزاری است.

علیرضا راشکی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور ۵.۳۴ متر مربع و در سیستان و بلوچستان ۳.۱۱ متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضا‌های آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند یک میلیون متر مربع فضا جدید هستیم.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶ هزار و ۱۸۱ مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان گفت: از سال ۹۲ تا ۶ ماهه نخست امسال ۸۵۴ مدرسه با ۲ هزار و ۵۳۰ کلاس درس در این استان توسط دولت ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان  ادامه داد: همچنین در این مدت ۴۱۳ مدرسه با هزار و ۳۵۹ کلاس درس با همکاری دولت و خیران مدرسه ساز تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شد.

هم اینک بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۶ هزار و ۷۰۰ فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

انتهای پیام/ع

 جشنواره خیران مدرسه ساز  در زاهدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار