فقدان علم در فعالیت‌های صنتعی و تجاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: اغلب فعالیت‌های صنعتی و تجاری در استان فاقد مبنای علمی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرهاد دلق پوش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در دیدار با رییس و معاونین دانشگاه گیلان بر تقویت ارتباط دانشگاهیان با فعالان عرصه تولید و تجارت تاکید کرد و گفت: هدفگذاری و راهبرد ما باید ورود و هدایت فارغ التحصیلان به بازار کار باشد.

وی از اساتید و دانشجویان به عنوان یک ظرفیت مناسب یاد کرد و افزود: گیلان هم اکنون ظرفیت‌های مناسبی نظیر 120 هزار واحد صنفی و 2هزار و 600 واحد صنعتی و 36 شهرک صنعتی را داراست که در کنار دانشگاه می تواند به توسعه علم و ثروت استان منجر شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فقدان مبنای علمی در اغلب فعالیتهای صنعتی و تجاری، اظهار داشت: تا نتوانیم ارتباط منطقی و معنادار بین صنعت و بطور کلی کسب و کار و دانشگاه برقرار نمائیم، از پیشرفتهای تکنولوژی دنیا عقب خواهیم ماند.

فرهاد دلق پوش کاربرد و استفاده از اندوخته ها و یافته های علمی نوین دانشگاه درعرصه  تولید و تجارت را راهی مطمئن برای کارآفرینان عصر حاضر عنوان کرد و گفت: وظیفه سازمان ما هدایت صنعتگران به سوی منابع و مراجع علمی و حمایت و در صورت لزوم نظارت است.

همچنین احمد رضی، رییس دانشگاه گیلان در این نشست گفت: در گذشته گام‌هایی نظیر تشکیل کلینیک صنعت در محل دانشگاه برداشته شد ولی به تازگی با تشکیل شورای صنعت، همکاری‌های ارزشمندی آغاز شده است.

وی از برگزاری همایش ارتباط صنعت با دانشگاه گیلان در 17 اسفند ماه خبر داد و گفت: این همایش با هدف تعمیق و گسترش ارتباطات با مشارکت و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضور فعالان عرصه صنعت گیلان در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/اص

فعالیت‌های صنتعی و تجاری فاقد علم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.