رقابت های کشتی قهرمانی آسیا؛

مهدی زاده به مدال طلا رسید/2 طلا و یک نقره سهم فرنگی کاران ایران در روز نخست

در پایان روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تیم ایران به 2 مدال طلا و یک نقره رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که با برگزاری مسابقات اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلو گرم صبح امروز (سه شنبه)در شهر بیشکک قرقیزستان آغاز شده بود با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
بر این اساس در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدی‌زاده در دور نخست سونودا از ژاپن را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد مقابل ناوین از هند 5 بر صفر پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله هم با شکست 6 بر 4 ژیائومینگ نای از چین راهی دیدار فینال شد.مهدی زاده در دیدار نهایی با نتیجه 3 بر یک مقابل مامیجان عبداله‌یف پیروز شد و به مدال طلا رسید.
در وزن 77 کیلوگرم محمد علی گرایی در دور اول یرلیژپوف قهرمان آسیا از قزاقستان را 3 بر صفر شکست داد.وی در دور بعد احمدوف از تاجیکستان را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.گرایی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر از سد یومیدا از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد.گرایی در دیدار نهایی مقابل یانگ از چین مغلوب شد وبه مدال نقره رسید.
در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با نتیجه 4 بر صفر الطالبی از عراق را مغلوب کرد.وی در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر فی پنگ دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. نوری برای با شکست 3 بر صفر ماساتو سومی از ژاپن طلایی شد.
در وزن 55 کیلو گرم و دور اول رضا خدری با نتیجه ٧ بر ٣ مقابل راجیندر از هند مغلوب شد و با توجه به شکست حریف هندی در دور بعد خدری خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 63 کیلوگرم کرامت عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان شکست خورد و با توجه به شکست آیناگولوف در دور بعد مقابل المرات تسمراداف دارنده مدال های برنز المپیک و جهان از ازبکستان، عبدولی از دور رقابت ها کنار رفت.
رقابت های 5 وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا صبح فردا(چهارشنبه) برگزار خواهد شد که نمایندگان کشورمان به ترتیب در اوزان60 ،67،72،82 و97 کیلو گرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

انتهای پیام/

پایان کار نمایندگان ایران در روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با 2 مدال طلا و یک نقره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.