ابهران: فغانی افتخار فوتبال ایران است/ قضاوت دربی آسان نیست

داور پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: علیرضا فغانی از بهترین داوران فوتبال ایران محسوب می‌شود و حضورش در رویداد‌های جهانی افتخار کشورمان است.

ابهران: فغانی افتخار فوتبال ایران است/ قضاوت دربی سخت استاحمد ابهران، پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان که سابقه قضاوت در شهرآورد پایتخت را دارد، در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قضاوت علیرضا فغانی در دربی ۸۶ تهران بیان کرد: علیرضا فغانی از بهترین داوران فوتبال ایران محسوب می‌شود و حضورش در رویداد‌های مهم جهانی افتخار کشورمان است.

او افزود: قضاوت در جام جهانی خیلی سخت است و امیدوارم فغانی موفق به انجام آن شود. هر ۴۰ - ۵۰ سال یکبار، یک نخبه داوری در فوتبال کشورمان بوجود می‌آید و اکنون هم علیرضا فغانی، نخبه داوری محسوب می‌شود.

ابهران ادامه داد: قضاوت در شهرآورد همیشه سخت است و فشار تماشاگران روی داور تاثیر می‌گذارد، اما فغانی تجربه خوبی دارد و مطمئنم به خوبی این دیدار را قضاوت می‌کند. استقلال و پرسپولیس در شرایط خوبی هستند و به طور قطع دیدار این تیم ها در شهرآورد پایتخت زیبا می‌شود.

پیشکسوت داوری ایران در خصوص ناتمام ماندن دربی سال ۱۳۷۳، بیان کرد: چندان تمایلی به بازگو کردن اتفاقات دربی سال ۱۳۷۳ ندارم، اما باید بگویم یکی از دلایل به جنجال کشیده شدن شهرآورد ۳۸، به مسائل غیر ورزشی مربوط می‌شود چرا که در آن زمان کنترل خاصی روی رفتار تماشاگران وجود نداشت.

او خاطرنشان کرد: بازیکنان آن زمان عشق و تعصب بیشتری به پیراهن تیم خود داشتند، اما اکنون فوتبالیست‌ها به دلیل حرفه‌ای شدن این رشته، مسائل مالی را در اولویت قرار می‌دهند و می‌دانند که اگر تخلف انضباطی مرتکب شوند، از لحاظ مالی ضرر می‌کنند. از طرفی فدراسیون فوتبال نسبت به آن زمان، نظارت دقیق تری روی نظم و انضباط بازی‌ها دارد. در واقع من به عملکرد کمیته انضباطی در زمان قضاوت خودم از صد، نمره پنجاه می‌دهم و برای کمیته انضباطی فعلی نمره ۸۰ تا ۹۰ را در نظر می‌گیرم.

ابهران در پایان با اشاره به افزایش امکانات داوری نسبت به ۲ دهه قبل، اظهار کرد: هر چند داوران کشورمان نسبت به سطح اول داوری دنیا از امکانات لازم برخوردار نیستند، اما زمانی که شرایط رفاهی آن‌ها را با زمان قضاوت خودم مقایسه می‌کنم، متوجه می‌شوم که در حال حاضر داوران دست کم برای سفر به شهر‌های مختلف و اسکان، وضعیت خوبی دارند، اما ما با اتوبوس به سفر می‌رفتیم و امکانات ضعیفی داشتیم.

انتهای پیام/

اظهارات پیشکسوت داوری درباره قضاوت فغانی در دربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار