در نشست معاون صدای رسانه ملی با گویندگان رادیو مطرح شد؛

گوینده رادیو در جذب و افزایش رضایتمندی مخاطب تأثیرگذار است

معاون صدای رسانه ملی در نشستی صمیمی با گویندگان رادیویی، از تلاش برای رفع دغدغه های عوامل این رسانه شنیداری سخن گفت.

گوینده رادیو در جذب و افزایش رضایتمندی مخاطب تأثیرگذار استبه گزارش  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نخستین نشست معاون صدای رسانه ملی با گویندگان رادیو با هدف تبیین سیاست ها، اهداف پیش رو و مهمترین رویكردهای این حوزه، عصر دیروز دوشنبه 7 اسفند در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

این جلسه با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا، جمعی از مدیران ستادی رادیو و گویندگان شبكه‌های مختلف رادیویی، با هدف تبیین اهداف، سیاست‌های پیش رو و مهم ترین رویكردهای عرصه گویندگی رادیو برگزار شد.

معاون صدای رسانه ملی در این نشست از حضور در جمع گویندگان رادیو ابراز خرسندی كرد و گفت: گویندگان رادیو افرادی هستند كه با عشق، علاقه و تكیه بر اعتقادات خود در این عرصه فعالیت می كنند و ماحصل كار آن ها با همكاری دیگر اعضای برنامه، سبب شنیده شدن برنامه های رادیو و اقبال مخاطبان از این رسانه گرم می‌شود.

شاه آبادی با اشاره به حمایت همه جانبه خود از همكاران معاونت صدا به ویژه گویندگان رادیو بیان كرد: گوینده رادیو نماینده این رسانه و به نوعی تریبون رسانه گرم رادیو در مقابل مخاطبان است. در واقع بخش بزرگی از سرمایه و آورده صدای جمهوری اسلامی ایران گویندگان آن هستند كه هم از بعد صدا و لحن و هم از حیث فهم، دانش، باورها و اعتقادات، تجربیات آنها حائز اهمیت است و می تواند در جذب مخاطب و افزایش رضایتمندی آنها تأثیرگذار باشد.

معاون صدا همچنین توجه ویژه به شغل تهیه‌كنندگی، گویندگی، نویسندگی و گزارشگری را جزو مأموریت‌های اصلی معاونت صدا دانست و عنوان كرد: تمام تلاش ما این است كه با فراهم كردن زیرساخت‌های لازم، زمینه را برای همكاران خود در مشاغل یاد شده فراهم كنیم تا آنها با تمام توان خود در راستای ارتقای كمی و كیفی برنامه های رادیو كه جذب مخاطب بیشتر و اقبال شنوندگان از این رسانه را به دنبال دارد، گام بردارند.

وی در ادامه با بیان اینكه نظرسنجی های صورت گرفته در فصل گذشته حاكی از افزایش شنوندگان رادیو است اظهار كرد: این شرایط نشان از محبوبیت رسانه گرم رادیو در میان مخاطبان است بنابراین در دنیای كنونی كه حجم وسیعی از رسانه های نوظهور به عنوان رقبای جدی رادیو ظهور یافته اند، باید با تمام قوا در راستای حفظ جایگاه این رسانه گرم تلاش كنیم.

شاه آبادی در پایان ضمن تأكید بر حساسیت های موجود در عرصه گویندگی رادیو بیان كرد: انشاءالله بتوانیم با شناخت دقیق و صحیح از چگونگی استفاده از ظرفیت گویندگان رادیو، ضمن رفع دغدغه های همكاران خود در این حوزه، در راستای اعتلای رسانه گرم رادیو گام برداریم.

در ابتدای این مراسم نیز بحیرایی دبیر برگزاری نخستین نشست معاون صدا با گویندگان رادیو گفت: هدف از برگزاری این نشست، بحث و تبادل نظر درباره مهم ترین دغدغه ها و مشكلات پیش روی گویندگان رادیو است كه امیدوارم بتوانیم با ارائه این مطالب به راهكارهای مناسبی برای حل این دغدغه‌ها و رفع مشكلات برداریم.

در ادامه جمعی از گویندگان شبكه های مختلف رادیویی به نمایندگی از سوی گویندگان رادیو به بیان دغدغه‌ها، مشكلات و مهم ترین دیدگاههای خود در راستای ارتقای سطح گویندگی رادیو پرداختند.

در ادامه این مراسم نیز مرادی قائم مقام مركز نظارت و ارزیابی صداوسیما ضمن اشاره به اینكه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در این مركز، خوشبختانه تمامی گویندگان رادیو در رتبه قابل قبول به بالا هستند، به بیان مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی عملكرد گویندگان رادیو بر اساس معیارهای مركز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما پرداخت.

در پایان نیز از گویندگان برتر رادیو كه بر اساس ارزیابی یك ماهه مركز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما قابل تشویق شناخته شدند، قدردانی شد كه اسامی آنها بدین ترتیب است:

رادیو ایران: سعید توكلی گوینده برنامه «كوی نشاط»، محمد نصرآبادی گوینده برنامه «صدا كن مرا»، سعید بیابانكی گوینده برنامه «نیشدارو»، شمسی فضل اللهی گوینده برنامه «فرهنگ و مردم».

رادیو تهران: سودابه آقاجانیان گوینده برنامه «ذره بین».

رادیو فرهنگ: مهدی محمدیان گوینده برنامه «عصرانه با تاریخ»، فاطمه ركنی گوینده برنامه «نیستان»، فاطمه حقیقت ناصری گوینده برنامه «عصرانه با ادبیات»، ناصر قوام پور گوینده برنامه «صدای برگ و باد».

رادیو سلامت: فیروزه آدابی گوینده برنامه «عصرتون سلامت».

رادیو گفت و گو: شهرام بابانوروزی گوینده برنامه «ورزش بدون ویرایش»، محمد ایرانی گوینده برنامه «گفت و گوی اجتماعی»، سوسن حسنی دخت گوینده برنامه «گفت و گوی سیاسی».

رادیو ورزش: مسعود اسكویی گوینده برنامه «پنجره ای رو به شب».

رادیو قرآن: محمدهادی صلح جو گوینده برنامه «مهرتابان»، حمید عبیری گوینده برنامه «قرآن و زندگی»، فروغ طاهری گوینده برنامه «اشاره».

رادیو اقتصاد: فاطمه شعبانی گوینده برنامه «نودوهشتی ها»، معصومه سیدعلوی گوینده برنامه «چرتكه»، ناصر خیرخواه گوینده برنامه «روز از نو».

رادیو معارف: محمدجواد محمدی گوینده برنامه «پرسمان»، رضا هدایت فر گوینده برنامه «صبح روشن»، رضا ملایی گوینده برنامه «مهربان باشیم»، رضا حبیبی گوینده برنامه «تا جمعه ظهور».

رادیو صبا: بهنام قربانی گوینده برنامه «چهل تیكه».

رادیو جوان: سیاوش عقدایی گوینده برنامه «كاوشگر».

رادیو پیام: محمد صالح علاء و نیما تجبر گویندگان بخش شبانگاهی.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: صداوسیما ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.