رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛

مسئولان بر حوزه سلامت عمومی نظارت جدی داشته باشند

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بهداشت و سلامت عمومی جامعه به ویژه در حوزه پزشکی بسیار مهم و نیازمند توجه ویژه می‌باشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین مظفری در دیدار با مسئولان سازمان نظام پزشکی و جمعی از پزشکان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از پزشکان  با اشاره به آسیب‌های جدی که در اثر عدم اعمال نظارت مؤثر در حوزه بهداشت، درمان و امور پزشکی متوجه شهروندان می‌شود افزود: متأسفانه شاهدیم که برخی از شهروندان محترم به دلیل استیصال از بیماری به روش‌های غیر مطمئن که بعضاً نام‌های به ظاهر موجه نیز دارند؛ متوسل می‌شوند و به این صورت در معرض آسیب‌های شدید روحی و جسمی قرار می‌گیرند.

وی با هشدار به مداخله گران در امور پزشکی گفت: عده‌ای سودجو برای کسب منافع مادی، متأسفانه با سلامت مردم نیز بازی می‌کنند، اما این گونه افراد شیاد باید بدانند که برخورد سختی در انتظار آنان است و از مسئولین امر نیز می‌خواهیم که ضمن اعمال نظارت مستمر بر مراکز درمانی و پزشکی قاطعانه و در چهارچوب قانون با تخلفات برخورد نمایند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اعمال سیاست‌های پیشگیرانه در زمینه مصون سازی جامعه در برابر پدیده‌های گوناگون از جمله در زمینه مداخلات در امور پزشکی افزود: یکی از مهمترین راهکار‌هایی که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد ارتقاء آگاهی‌های عمومی از طریق اطلاع رسانی است؛ بدین معنی که مسئولان باید به کمک رسانه‌ها عواقب مراجعه به مراکز غیرمعتبر و مضرات استفاده از راه‌های غیراصولی ناشناخته را به مردم گوشزد نمایند.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به امکان سوء استفاده عده‌ای از عناوین سنتی برای پوشش اقدامات غیرقانونی و غیرحرفه‌ای گفت: مبانی دین بسیار واضح و شفاف بوده و هیچ عمل غیرعقلایی مورد تأیید این مبانی قرار ندارد بنابراین هیچ کس نباید به خود اجازه سوء استفاده از این مبانی را در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه پزشکی و سلامت عمومی بدهد.

 در این نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی ضمن تقدیر از حمایت‌های مجموعه قضایی خواستار استمرار این حمایت‌ها شدند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

دیدار رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با مسئولان حوزه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار