شناسایی ۱۷۲ کودک کار در استان قزوین

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت : باید برای ۱۷۲ کودک کار شناسایی شده در استان، خدمات بهداشتی، آموزشی و اقامتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی افزود: تامین خدمات بهداشتی کودکان کار و اختصاص پزشک و پرستار در مراکز نگهداری این کودکان براساس قانون وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است.

آشناگر با بیان اینکه بخشی از کودکان کار اتباع خارجی هستند، اضافه کرد: برای پوشش دهی اتباع خارجی مجاز در بیمه سلامت نیز طبق قوانین کشور باید چاره اندیشی کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت : برای کاهش پدیده کودکان کار باید از ظرفیت رسانه‌ها و سمن‌ها کمک گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه گفت : کنترل آسیب‌های اجتماعی بدون مشارکت همه دستگاه‌ها امکانپذیر نیست و در این زمینه اگر همه وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، شاهد فعالیت کودکان کار و خیابانی در استان نخواهیم بود.

مریم بیدخام افزود: سازمان بهزیستی با همکاری شهرداری، خیران و نیروی انتظامی موظف است برای شناسائی و جذب کودکان کار اقدام و هر ۶ ماه یکبار گزارش کار‌های خود ارایه کند.

وی اضافه کرد: حضور کودکان خیابانی در چهارراه‌های شهر قزوین به صراحت قابل مشاهده است و این موضوع از نظر شرعی و عرفی وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

برگزاری نشست مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی

برچسب ها: استانداری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار