مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی استان سمنان:

ظرفیت اقامتی استان سمنان دو برابر شده است

مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت : ظرفیت اقامتی استان سمنان در سه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین خواجه بیدختی مدیر کل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در مراسم معرفی سرپرست جدید این اداره کل گفت : با تلاش‌های انجام شده در سه سال اخیر، ظرفیت اقامتی استان سمنان از یک هزار و 250 نفر شب، به دو برابر افزایش یافته است و دو هتل نیز در ماه های آینده به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، گردشگری به مطالبه عمومی و ادبیات رایج استان سمنان تبدیل شده است افزود : گردشگری در حال حاضر به عنوان مولفه توسعه استان در نظر گرفته شده است.

خواجه بیدختی به تشدید میل به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان اشاره کرد و افزود: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد تاسیسات گردشگری استان سمنان در حال حاضر چهار هزار میلیارد ریال است که این پروژه‌ها با پیشرفت 40 درصدی در حال انجام هستند.

مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان از استان های شاخص در واگذاری بناهای تاریخی است گفت: از ظرفیت عبوری استان برای فروش صنایع دستی نیز باید استفاده شود.

وی گفت: برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت صنایع‌دستی استان سمنان، مراکز فروش صنایع‌دستی در شهرهای استان راه اندازی شده و یا در حال بهره برداری است.

مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان خواستار جذب سرمایه گذار برای ایجاد واحدهای بین راهی جدید شد.

سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز  در این مراسم گفت: دولت در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری وظیفه مهمی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در زمینه جذب گردشگر، افزود: چشمه‌های متعدد معدنی، ظرفیت کویر، وجود سایت‌های پارینه سنگی، گردشگری عرفانی، کاروانسراها، جاذبه های متعدد تاریخی و غیره از ظرفیت‌های توسعه استان است.

گفتنی است ، در این مراسم که با حضور مدیران کشوری و استانی برگزار شد، با قدردانی از زحمات حسین خواجه بیدختی در سه سال اخیر محمد جهانشاهی به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام / ه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار