پذیرش دانشجوی خارجی فرصت خوبی برای شروع تعاملات بین‌المللی است

وزیر علوم در بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: به رفع موانع برای جذب دانشجوی خارجی در خوزستان کمک می‌کنیم.

پذیرش دانشجوی خارجی فرصت خوبی برای شروع تعاملات بین‌المللی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: دانشگاه‌های ما در حال ورود به مرحله‌ای هستند که طی این مرحله باید با ارتباط با صنعت و به ویژه به کارگیری دانش برای اشتغال و ثروت آفرینی، تحول خوبی را در حوزه اقتصاد ایجاد کنند.

دکتر منصور غلامی افزود: ما امروز بازدیدی از این دانشگاه انجام دادیم که بتوانیم برنامه‌های راهبردی این دانشگاه را در کنار هیات رییسه و شورای دانشگاه مرور کنیم تا به وزارت علوم در برنامه‌های حمایتی و هماهنگی برای اجرای آن‌ها و رسیدن به اهداف، کمک کند.

وی در خصوص موانع موجود برای ورود دانشجویان خارجی برای تحصیل به داخل کشور، گفت: در بحث روابط بین‌الملل یکی از برنامه‌هایی که در برنامه ششم توسعه اقتصاد اجتماعی کشور پیش‌بینی شده است و از برنامه‌های خاص وزارت علوم نیز هست، تعاملات بین‌المللی است که یک بخش آن مربوط به پذیرش دانشجو از سایر کشور‌ها است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهایی که از لحاظ مسافت نزدیک‌تر هستند، فرصت خوبی برای شروع و توسعه تعاملات بین‌المللی است.

غلامی با اشاره به دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، گفت: این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی است و می‌تواند خدمات آموزشی و پژوهشی ویژه در حوزه علوم دریایی ارایه دهد؛ به نظر می‌رسد این دانشگاه جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی در خصوص برنامه‌هایی برای ایجاد تعامل بیشتر بین دانشگاه و صنعت، افزود: در مجموع دانشگاه‌های ما در حال ورود به مرحله‌ای هستند که طی این مرحله باید با ارتباط با صنعت و به ویژه به کارگیری دانش برای اشتغال و ثروت آفرینی، تحول خوبی را در حوزه اقتصاد ایجاد کنند.

غلامی افزود: بخشی از اقتصاد مقاومتی این است که ما از لحاظ ایده‌ها و اندیشه‌های علمی روی پای خود بایستیم. هرچه وابستگی ما از لحاظ فناوری کمتر باشد، هم از جهت تولید و اشتغال به داخل وابستگی بیشتری خواهیم داشت .

انتهای پیام/د

ایجاد تحول مناسب در حوزه اقتصاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.