فارس میزبان همایش بهبود یافتگان سوختگی بیش از ۵۰ درصد

نخستین همایش بهبود یافتگان سوختگی بیش از ۵۰ درصد و خانواده‌های اهداکنندگان پوست در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همایش بهبود یافتگان سوختگی بیش از ۵۰ درصد اظهار کرد: در مرکز تحقیقات سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز قادر هستیم بیماران سوختگی بیش از ۵۰ درصد را از مرگ حتمی نجات دهیم که این اقدام در نوع خود کم نظیر است.

وی با اشاره به دستیابی به علم پیوند پوست در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز اضافه کرد: استفاده از این روش موجب شده بیماران سوختگی بیش از ۵۰ درصد از مرگ حتمی نجات پیدا کنند که این درحالی است که درگذشته شانس زنده ماندن این افراد بسیار اندک بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز از مراکز درمان سوختگی است که ماهانه به طور میانگین ۱۳۰ نفر در این مرکز بستری می‌شوند، افزود: میزان سوختگی حدود ۳۰ نفر از آن‌ها بیش از ۶۰‌درصد است که با تلاش تیم جراحی این مرکز از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.

کشاورزی تصریح کرد: تاکنون جان ۱۷۰ بیمار دچار سوختگی با استفاده از این روش مدرن پزشکی از مرگ حتمی نجات یافته است.

 وی بیان کرد: رضایت ۱۲۴ خانواده اهدا کننده پوست برای نجات جان بیماران سوختگی را یک موضوع مهم برشمرد و بیان کرد: با این اقدام ارزنده که از سوی خانواده‌های خیران صورت می‌گیرد به طور میانگین ماهیانه ۷۰ عمل پیوند پوست در شیراز انجام می‌شود.

رئیس مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اشاره به حمایت‌های خیران از بیماران سوختگی بیش از ۵۰ درصد، ادامه داد: امروزه با حمایت خیران مجمع تامین سلامت فارس قادر خواهیم بود برای ادامه درمان به این افراد تسهیلات قرض الحسنه بدهیم.

اعطای سالانه بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیماران سوختگی

علی اکبر رامجردی با بیان اینکه مجمع خیران تامین سلامت فارس سالانه بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیماران سوختگی تسهیلات درمانی اعطا می‌کند، گفت: در تلاش هستیم در فاز نخست بیماران سوختگی بیش از ۵۰ درصد را در چتر حمایتی اعطا وام قراردهیم که در طرح بعدی تلاش داریم با حمایت بیشتر خیران به همه بیماران سوختگی وام کم بهره اعطا کنیم.

وی با اشاره به اینکه درمان بیماری سوختگی بسیار هزینه است از خیران درخواست کرد: به منظور حمایت بیشتر از این افراد کمک‌های خود را افزایش دهند تا بتوانیم به تعداد بیشتری از این بیماران تسهیلات ارائه دهیم.

سید بصیر هاشمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز بیان کرد: درمان بیماران سوختگی بسیار سخت است و در گذشته مجبور بودند از قسمت‌های سالم پوست بدن خود بیمار بردارند و برای قسمت‌های سوخته پیوند بزنند که در این روش دوران درمان و نقاهت طولانی می‌شد.
وی افزود: تولید پوست در آزمایشگاه با استفاده از سلول‌های بنیادی بسیار کمک کننده است و با این کار می‌توانیم قسمت‌هایی از بدن فرد که نیاز به پوست دارد را با پوست تولیدی از بدن خودش پوشش داده شود و نیازی به برداشتن پوست از جا‌های سالم بدن نباشد.

سید بصیر هاشمی تصریح کرد: با کار‌هایی مانند اهدای پوست و فعالیت‌هایی که در مرکز تحقیقات سوختگی برای تولید پوست در حال انجام است، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار