بهر ه برداری از ۴ نیروگاه زباله سوز و ۵ کارخانه کمپوست سال آینده در مازندران

شیداله مهدوی مدیرموسسه بازیافت مازندران ازبهره برداری ۴ نیروگاه زباله سوز و ۵ کارخانه کمپوست سال آینده در مازندران خبرداد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شیداله مهدوی مدیرموسسه بازیافت مازندران گفت : ۴ نیروگاه زباله سوز در شهر‌های نوشهر، ساری، آمل و هزار تنی جویبار و نیز ۵ کارخانه کمپوست در شهر‌های تنکابن، نور، شهرداری بابل و بهشهر سال آینده با هدف کاهش ۵ درصدی تولید زباله به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیا ن اینکه اجرای طرح با هدف اولویت ساماندهی پسماند و مدیریت یک‌پارچه در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه سه ماه گذشته در روستا‌های مازندران اجرا شد گفت : تاکنون ۲۰ درصدی حجم تولید پسماند در ۶۰ روستای مازندران کاهش یافته است.

وی افزود: روزانه ۱۰۰ هزار تن زباله در این استان تولید شده که در شرایط تعطیلات (مناسبت‌ها و تابستان) این میزان به ۲ تا ۳ برابر می‌رسد.

مدیرموسسه بازیافت مازندران گفت: ۲۷ مرکز دفن زباله در استان  و ظرفیت نداشتن دفن زباله در این مراکز و نیز بر اساس برنامه طرح جامع به ۹ مرکز کاهش یافته است.

مهدوی افزود :  که متاسفانه اکنون زباله‌های تولیدی شهری، خانگی وحتی مراکز درمانی باهم وبدون تفکیک درمکان‌های انباشت زباله شهر‌های استان دفن می‌شود وخطرنفوذ شیرابه‌های آن وانتشار آلودگی‌ها به شدت سلامت مردم مازندران را تهدید می‌کند.

انتهای پیام /ر

بهر ه برداری از نیروگاه زباله سوز و کارخانه کمپوست سال آینده در مازندران

برچسب ها: محیط زیست ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.