با همکاری و همفکری قوم بختیاری انجام می‌شود:

تولید سریال‌های تاریخی بی‎بی مریم و علیمردان‎خان بختیاری

سریال‌های تاریخی «بی‎بی مریم بختیاری» و «علیمردان‎خان بختیاری» با همکاری و همفکری قوم بختیاری تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نشست هم‎‎اندیشی پیرامون ساخت مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی «بی‎بی مریم بختیاری» و «علیمردان‎خان بختیاری» با حضور جمعی از صاحبنظران، فعالان و پژوهشگران قوم بختیاری در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در این نشست، با بیان اینکه تولید برنامه‌های فاخر رادیویی و تلویزیونی منطبق با خرده فرهنگ‌ها و معرفی مفاخر و مشاهیر استان به عنوان یک مطالبه مهم مردمی، در دستور کار این مرکز قرار دارد گفت: تولید سریال‌های بی‎بی مریم بختیاری، علیمردان‎خان بختیاری، آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (ره) و عمان سامانی از جمله این طرح هاست.

مهرداد عظیمی افزود: ارتقای کیفی و محتوایی این تولیدات که معرف تاریخ درخشان و فرهنگ ناب سرزمین پر افتخار چهارمحال و بختیاری در ابعاد مختلف دینی، علمی، مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی خواهد بود، نیازمند همکاری و همفکری اقوام و گروه‌ها بویژه نخبگان، صاحبنظران و پژوهشگران هر حوزه می‌باشد.

وی در ادامه، از آغاز مراحل پیش تولید سریال ۷ قسمتی «بی‎بی مریم بختیاری» به کارگردانی پرویز شیخ‎طادی خبر داد.

عظیمی اضافه کرد: سریال علیمردان‎خان نیز در مرحله فیلمنامه نویسی به کارگردانی سعید سلطانی قرار دارد.

شرکت کنندگان در این نشست صمیمی ضمن تشکر از اهتمام صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در معرفی مفاخر بختیاری، و بیان دیدگاه ها، نظرات و دغدغه‌های خود پیرامون ساخت این مجموعه‌های تلویزیونی و همچنین برنامه‌های رسانه ملی و شبکه‌های استانی، استقبال و آمادگی کامل خود برای هر گونه همکاری و همفکری در این زمینه را اعلام کردند.

طرح برخی گلایه‌ها، انتقادات و درددل‎های دوستانه از کم لطفی‌ها و اشکالات محتوایی مرتبط با قوم بختیاری طی سال‌های گذشته در تولیدات سازمان صدا و سیما نیز از حاشیه‌های این جلسه بود.

بی‎بی مریم بختیاری خواهر سردار اسعد بختیاری از زنان مبارز عصر مشروطه و علیمردان خان بختیاری فرزند بی‎بی مریم نیز از مبارزان این دوره است.

انتهای پیام/ش

 آغاز پیش تولید سریال ۷ قسمتی بی‎بی مریم بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.